Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΣΕΠ: Στα 15,2 εκατ. δολ τα κέρδη εξαμήνου με αύξηση 87,8%

Με κέρδη 15,2 εκατ. δολαρίων, αυξημένα κατά 87,8% σε σχέση με πέρυσι, ολοκληρώθηκε το φετινό πρώτο εξάμηνο για τη ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική του ομίλου Cosco Shipping orts, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται στο γεγονός ότι το ελληνικό λιμάνι επωφελήθηκε σημαντικά από την αύξηση των τιμολογίων, αλλά και την άνοδο στο μερίδιο των εγχώριων κοντέινερ, δείγμα της ανάκαμψης και της εγχώριας οικονομίας, καθώς η οικονομία έχει επαναλειτουργήσει. Αντίστοιχα, τα έσοδα της Cosco από την εκμετάλλευση των παραπάνω προβλητών κατέγραψαν αύξηση κατά 16,2% σε 138,8 εκατ. δολάρια, εξέλιξη που αναμένεται να αποτυπωθεί και στα αντίστοιχα αποτελέσματα του ΟΛΠ, βάσει της σχετικής συμφωνίας παραχώρησης.

Κρίνεται μάλιστα ως ιδιαίτερα σημαντικό, το γεγονός ότι η επίδοση αυτή επετεύχθη παρά το γεγονός ότι κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, ο όγκος των εμπορευτοκιβωτίων που διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού του Πειραιά, υποχώρησε κατά 1,6% σε 2,37 εκατ. κοντέινερ. Πάντως, παρά τα προβλήματα με την ομαλή ροή φορτίων, ένεκα της διατάραξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, το τελευταίο δίμηνο, φαίνεται πως έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν τα σχετικά μεγέθη. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο διακινήθηκαν 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ενώ τον Ιούλιο, διακινήθηκαν 444,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας άνοδο της τάξεως του 3,6%, συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2020. Συνολικά, από τις αρχές του έτους, δηλαδή το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου έχουν διακινηθεί συνολικά 2,81 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι οριακά χαμηλότερο (-0,8%) από το αντίστοιχο περσινό για την ίδια περίοδο.

Τι λέει η Cosco για την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου

Στην ανάλυσή του για το πρώτο εξάμηνο του 2021, ο κινεζικός κολοσσός επισημαίνει ότι η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας, λειτούργησε θετικά για το εισαγωγικό κι εξαγωγικό εμπόριο της Κίνας, με αποτέλεσμα να ενισχυθούν και οι διακινούμενοι όγκοι φορτίων από τα λιμάνια που διαχειρίζεται η Cosco Shipping Ports. Παράλληλα, η εταιρεία αναμένει περαιτέρω βελτίωση του εμπορίου και της οικονομικής δραστηριότητας στο υπόλοιπο του έτους, κάνοντας λόγο για έναν «νέο ανοδικό κύκλο που θα στηρίξει την ευμάρεια του ναυτιλιακού κλάδου».

Στο πλαίσιο αυτό, κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, ο κινεζικός όμιλος αξιοποίησε την ρευστότητά του, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία στον κλάδο, αποκτώντας μερίδια τόσο στην εταιρεία διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου (στο σκέλος που αφορά τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων), όσο και στην εταιρεία του λιμανιού του Τιαντζίν (από τα μεγαλύτερα διεθνώς) στην Κίνα. Επίσης, στις αρχές του έτους, η Cosco προχώρησε σε συμφωνία για την απόκτηση του 20% του τερματικού σταθμού Red Sea Gate Terminal, επενδύοντας 140 εκατ. δολάρια. Ο εν λόγω σταθμός βρίσκεται στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας στην Ερυθρά Θάλασσα και είναι ετήσιας δυναμικότητας 5,2 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων.

Οι εν λόγω εξαγορές αναμένεται να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς, αλλά και τις συνέργειες που δύνανται να αναπτυχθούν, μεταξύ των επιμέρους λιμενικών υποδομών που διαχειρίζεται η Cosco σε διάφορες χώρες, ιδίως εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με δεδομένο ότι ο όμιλος ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική της Κίνας, για έλεγχο ή συνδιαχείριση των υποδομών που κρίνονται κρίσιμες για την ροή προϊόντων από και προς την Κίνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!