Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
-8,55%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,06%
2.955
ΑΛΦΑ
-2,29%
1.685
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,28%
11.55
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-5,18%
8.78
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,68%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,26%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,45%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,65%
2.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+2,68%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.702
ΕΛΧΑ
-2,23%
1.84
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-2,29%
1.28
ΕΤΕ
-1,18%
8.35
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-2,65%
2.17
ΕΧΑΕ
-1,67%
4.7
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,44%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,72%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,22%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,74%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-1,68%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-1,65%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,94%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,65%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,77%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,46%
0.416
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.895
ΟΤΕ
-2,13%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.78
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,81%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-3,40%
1.99
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,59%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Πώς αυξάνουν την ασφάλεια του οδηγού τα συστήματα ADAS

Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είναι τεχνολογικά χαρακτηριστικά που έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Αυτά τα συστήματα, που αναφέρονται ως ADAS, βελτιώνουν την ικανότητα του οδηγού να αντιδρά σε κινδύνους στο δρόμο, ενώ αυξάνουν τον χρόνο ασφάλειας και αντίδρασης μέσω έγκαιρης προειδοποίησης και αυτοματοποιημένων συστημάτων.

Η αναγκαιότητα τέτοιων συστημάτων κατά την οδήγηση ανάγκασε αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να τα συμπεριλάβουν στον αρχικό βασικό εξοπλισμό και άλλες να τα προσφέρουν ως έξτρα. Τα κυριότερα συστήματα είναι το Adaptive Cruise Control, το Anti-lock Brakes, προειδοποίηση για εμπρός σύγκρουση, High Beam Safety System, προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και Traction control.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αποφασίζουν να τα εντάξουν στα μοντέλα τους λόγω υψηλού κόστους

Η μελλοντική γενιά ADAS θα εφαρμόσει ασύρματη συνδεσιμότητα δικτύου για να ενεργοποιήσει το Vehicle to Vehicle (V2V) και το Vehicle to Infrastructure (V2I ή V2X), προωθώντας την αύξηση της δημοτικότητας αυτών των συστημάτων. Με απλά λόγια, τα αυτοκίνητα θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και μέσω ενός μεγάλου παρόχου για να προσφέρουν ακόμη πιο αυτοματοποιημένη οδηγική εμπειρία.

Αν και όλοι στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναγνωρίζουν την σπουδαιότητα των συστημάτων, δεν αποφασίζουν να τα εντάξουν στα μοντέλα τους, καθώς έχουν μεγάλο κόστος. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που διαρκώς τα αυτοκίνητα ανεβάζουν την τιμή τους, επιβεβαιώνοντας όλους αυτούς που αναφέρουν ότι τα επόμενα χρόνια το αυτοκίνητο θα γίνει πιο ακριβό.

Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν πολλές εισόδους δεδομένων για να ενεργοποιήσουν χρήσιμες λειτουργίες ασφάλειας. Ορισμένες από αυτές τις πηγές δεδομένων περιλαμβάνουν την απεικόνιση αυτοκινήτων, όπου οι πληροφορίες εντοπίζονται μέσω των αισθητήρων. Σε πολλές περιπτώσεις καλύπτουν ακόμη και 360 μοίρες, έχουν ανάλυση αντικειμένων 3D, υψηλή ορατότητα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και συνθήκες φωτισμού και αναγνώριση των σημάτων μέσω καμερών στον δρόμο. Το LiDAR (ανίχνευση φωτός και εμβέλεια) προσθέτει ακόμη περισσότερες κάμερες και αισθητήρες ώστε να υπάρχει σαφής διάκριση στατικών και κινούμενων αντικειμένων εντοπίζοντας τα τυφλά σημεία ή τα σημεία με κακό φωτισμό.

Το ADAS έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων 

Η πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Αυτά τα συστήματα αναπτύχθηκαν για να αυτοματοποιήσουν και να ενισχύσουν πτυχές της οδηγικής εμπειρίας, ανεβάζοντας τα επίπεδα ασφάλειας. Το σίγουρο είναι ότι το ADAS έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων στο δρόμο, μειώνοντας επίσης και την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους.

Αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να χωριστούν σε δύο κύριες κατηγορίες. Αυτές που αυτοματοποιούν την οδήγηση, όπως τα συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης και αυτές που βοηθούν στη βελτίωση της ευαισθητοποίησης των οδηγών, όπως τα συστήματα προειδοποίησης αναχώρησης λωρίδας κυκλοφορίας.

Τα συστήματα ADAS ανεβάζουν κατακόρυφα την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών, συμβάλλουν στην αποφυγή συγκρούσεων, ειδοποιούν για πιθανούς κινδύνους ή πολλές φορές αναλαμβάνουν τον έλεγχο του οχήματος για να αποφύγουν τέτοιους κινδύνους. Παράλληλα, προσαρμόζουν την οδήγηση με τα όρια ταχύτητας, μετριάζουν τις συγκρούσεις με πεζούς ή ποδηλάτες, ειδοποιούν τους οδηγούς για πιθανούς κινδύνους, όπως οχήματα σε τυφλά σημεία, αναχωρήσεις λωρίδων. Από την άλλη, μέσω των αισθητήρων. ο οδηγός μαθαίνει να εμπιστεύεται τα συστήματα, προετοιμάζοντάς τον για το επόμενο βήμα της αυτόνομης οδήγησης.

Τέλος, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι τα συστήματα ADAS περιορίζουν τον αριθμό των ασφαλιστικών απαιτήσεων που αφορούν μικρής έκτασης ατυχήματα και στα οποία υπάρχουν μόνο υλικές ζημιές, αλλά όχι τραυματισμοί. Καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται το ίδιο κάνουν και τα χαρακτηριστικά του ADAS. Σήμερα αυτά τα συστήματα ασφαλείας αποτελούν βασικές προϋποθέσεις ορισμένων οδηγών για να αγοράσουν το νέο τους αυτοκίνητο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!