Γ.Δ.
1403.63 -0,31%
ACAG
+1,69%
5.43
BOCHGR
-0,23%
4.38
CENER
+1,90%
8.6
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
+0,26%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.45
ΑΒΕ
-0,64%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
9.755
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,75%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
+2,30%
2.22
ΒΙΟ
-0,57%
5.24
ΒΙΟΚΑ
-1,14%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.5
ΔΑΑ
-1,33%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+1,47%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+5,07%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,84%
34.32
ΕΚΤΕΡ
-0,79%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.985
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.764
ΕΛΠΕ
-0,52%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
-2,46%
1.824
ΕΛΧΑ
-0,65%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
-2,63%
6.806
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,07%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,92%
4.835
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.924
ΙΝΤΕΚ
-1,03%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,20%
0.976
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,37%
1.475
ΚΟΡΔΕ
-1,19%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.076
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.52
ΚΡΙ
+1,42%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-2,59%
0.715
ΛΑΜΔΑ
+0,70%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+9,76%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,34%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.15
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.525
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,45%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,90%
21.4
ΟΛΠ
-1,60%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-0,27%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+1,57%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,75%
3.5
ΠΕΡΦ
-1,30%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+3,70%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,91%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,30%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
5.6
ΣΠΙ
+1,59%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+0,89%
0.565

Χωρίς… αυτοκίνητα Ελλάδα και ΕΕ λόγω έλλειψης ημιαγωγών

Η αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για αγορά καινούριων αυτοκινήτων, η αύξηση της αγοραστικής τάσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και πληθώρα νέων μοντέλων που στρέφει την αγορά στην ανανέωση του γερασμένου στόλου στην Ελλάδα εμποδίζεται από την έλλειψη ημιαγωγών. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση των παραγωγών στα εργοστάσια παραγωγής, άρα και την επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης νέων αυτοκινήτων.

Σήμερα πωλούνται μόνο όσα αυτοκίνητα καταφέρνουν να βγουν από την γραμμή παραγωγής, με αποτέλεσμα η αναμονή στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης για νέα αυτοκίνητα να είναι αρκετές εβδομάδες. Πολλές ελληνικές αντιπροσωπείες δηλώνουν στους πελάτες τους ότι η αναμονή είναι μεγάλη, ενώ αν ο πελάτης ζητήσει ειδική κατασκευή, όπως για παράδειγμα μια ηλιοροφή, τότε αυτή η αναμονή μπορεί να φθάσει τους 6 και παραπάνω μήνες.

«Η αρρυθμία θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο»

Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει οδηγήσει πολλά εργοστάσια στην Μ. Βρετανία να έχουν μειώσει την παραγωγή τους, ενώ το ίδιο γίνεται και σε άλλα εργοστάσια σε όλες τις χώρες. Πλέον η έλλειψη των ημιαγωγών είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν τρόπους να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την έλλειψή τους, ειδικά τώρα που υπάρχει αυξημένη ζήτηση. Η αρρυθμία, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο.

Όλα αυτά όταν τα εργοστάσια άρχισαν λίγο πριν την πανδημία σταδιακά να ανεβάζουν ρυθμούς και αυτή στάθηκε αιτία της απορύθμισης της αγοράς του αυτοκινήτου. Η έλλειψη πρώτων υλών δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα και καθημερινά οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών αναζητούν λύσεις στο πρόβλημα.

Οι μεγάλες ελλείψεις σε εξαρτήματα, πρώτες ύλες, αλλά και τα δρομολόγια των πλοίων που λόγω του μεγάλου φόρτου εργασιών δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση δημιουργούν παραγωγική ασφυξία, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να πάρουν την απόφαση να μειώσουν την παραγωγή τους.

Οι ημιαγωγοί χρησιμοποιούνται με πολλούς τρόπους στο αυτοκίνητο. Είναι αναγκαίοι για απλές λειτουργίες όπως ο χειρισμός ηλεκτρικών παραθύρων έως πιο πολύπλοκες όπως η λειτουργία των οθονών αφής και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το cruise control.

Μειώνουν την παραγωγή τους οι μεγάλες εταιρείες 

Μια από τις εταιρείες που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη ημιαγωγών είναι η Toyota, η οποία τον επόμενο μήνα έχει προγραμματίσει να παράγει 40% λιγότερα οχήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια αντί να βγάλει στην παραγωγή 900.000 αυτοκίνητα να βγουν από την γραμμή παραγωγής κοντά στα 500.000 οχήματα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ford προβλέπει ότι θα κατασκευάσει 1,1 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη, η Ford μείωσε την παραγωγή του Focus, ενώ μειώθηκε η παραγωγή των Galaxy, S-Max, Kuga, Mondeo και Transit Connect.

Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι δύο εταιρείες, αλλά οι περισσότερες που μείωσαν τον όγκο παραγωγής τους, άρα μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει μείωση τζίρου και κατ’ επέκταση μείωση κερδοφορίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!