Γ.Δ.
1440.4 +0,32%
ACAG
+0,34%
5.89
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,58%
8.54
NOVAL
-0,79%
2.6945
OPTIMA
-0,68%
11.76
TITC
+0,35%
29.05
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.444
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-18,04%
0.795
ΑΛΜΥ
+1,32%
2.695
ΑΛΦΑ
+0,37%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,09%
11.77
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+3,86%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,50%
6.08
ΒΙΟΚΑ
+2,43%
2.53
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,66%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.7
ΔΑΑ
-0,08%
7.794
ΔΑΙΟΣ
-7,23%
3.08
ΔΕΗ
-0,09%
11.39
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,01%
0.311
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
-0,31%
31.98
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.29
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+3,83%
2.44
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.595
ΕΛΠΕ
+2,21%
8.105
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+0,35%
1.71
ΕΛΧΑ
0,00%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
-1,63%
12.1
ΕΣΥΜΒ
+0,38%
1.305
ΕΤΕ
+1,84%
8.094
ΕΥΑΠΣ
+1,29%
3.14
ΕΥΔΑΠ
+1,08%
5.6
ΕΥΡΩΒ
+0,05%
2.119
ΕΧΑΕ
-0,63%
4.72
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,97%
0.3565
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+1,41%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
-1,59%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-0,29%
3.44
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,44%
1.41
ΚΕΠΕΝ
+5,49%
1.92
ΚΛΜ
-1,90%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
1.188
ΚΟΥΕΣ
+0,57%
5.27
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,88%
1.115
ΛΑΒΙ
-1,14%
0.864
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-3,19%
0.91
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,90%
1.42
ΛΟΥΛΗ
-0,75%
2.64
ΜΑΘΙΟ
+2,63%
0.78
ΜΕΒΑ
-1,25%
3.95
ΜΕΝΤΙ
+0,38%
2.65
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.625
ΜΙΝ
+3,70%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.12
ΜΟΝΤΑ
-2,94%
3.3
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
+1,48%
0.685
ΜΠΕΛΑ
-0,59%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.86
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,44%
36.86
ΝΑΚΑΣ
+1,48%
2.74
ΝΑΥΠ
+1,44%
0.988
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,97%
26
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,27%
14.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,56%
0.895
ΟΤΕ
+0,74%
13.58
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.78
ΠΑΙΡ
-0,43%
1.145
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.81
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,71%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,23%
4.925
ΡΕΒΟΙΛ
-4,31%
2
ΣΑΡ
+3,82%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-8,82%
0.031
ΣΕΝΤΡ
-0,86%
0.346
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
1.665
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.62
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.61
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,24%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-5,59%
7.6
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Πώς κινήθηκαν οι θερινές εκπτώσεις σε όλη την Ελλάδα

Με την ολοκλήρωση των θερινών εκπτώσεων το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις του 2021. Όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, διαφαίνεται μια σχετική ομαλοποίηση της κατάστασης της αγοράς και τάσεις επιστροφής στην κανονικότητα. Ωστόσο, καταγράφονται κλαδικές και περιφερειακές διαφοροποιήσεις.

Η επισκεψιμότητα ήταν χαμηλότερη ιδιαίτερα στα μεγάλα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού των αστικών κέντρων κάτι που ενισχύθηκε το τελευταίο δεκαήμερο, στοιχείο που θα μπορούσε να αποδοθεί στο ότι για πολλούς συνεχίζονται οι διακοπές. Αντίθετα περιοχές όπως το Νότιο Αιγαίο ή η Κρήτη -εκεί δηλαδή που η τουριστική κίνηση έδειξε μια ιδιαίτερη δυναμική- αλλά και στον κλάδο ένδυσης & υπόδησης, το λιανικό εμπόριο παρουσίασε μια πιο θετική δυναμική.

Είναι σαφές ότι οι εξελίξεις στο λιανικό εμπόριο θα εξαρτηθούν τόσο από τα υγειονομικά δεδομένα όσο και από τη χρονική συγκυρία απόσυρσης των μέτρων στήριξης.

Σύνοψη αποτελεσμάτων:

  • Η αίσθηση των εμπόρων για την κίνηση των θερινών εκπτώσεων πάντα σε σύγκριση με τα τελευταία χρόνια και τηρουμένων των ιδιαιτεροτήτων της κάθε περιόδου, είναι σχετικά θετικότερη.
  • Βέβαια, το χρονικό διάστημα με το οποίο γίνεται η σύγκριση (καλοκαίρι 2020) η συρρίκνωση των πωλήσεων λόγω της πανδημίας του Covid-19 ήταν εξαιρετικά ισχυρή.
  • Μία στις τρεις επιχειρήσεις (34%) πραγματοποίησε υψηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
  • Περίπου τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις παρουσίασαν πτώση του κύκλου εργασιών τους κατά τη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων κάτι που υπογραμμίζει το μέγεθος των πιέσεων σε σημαντικό τμήμα επιχειρήσεων .

  • Επομένως είναι περισσότερες οι επιχειρήσεις που για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, εντός της πανδημίας, παρουσιάζουν μείωση έναντι αυτών που καταφέρνουν να ανακάμψουν. Επομένως η αγορά θα χρειαστεί περαιτέρω στήριξη μέχρι την επιστροφή στην κανονικότητα και την ομαλοποίηση της λειτουργίας της.
  • Επιπλέον, οι μισές επιχειρήσεις είχαν υψηλότερες αναμονές και περίμεναν καλύτερες επιδόσεις.
  • Σε μία στις τρεις επιχειρήσεις (34%) από όσες πραγματοποίησαν αύξηση του κύκλου εργασιών, η τόνωση των πωλήσεων δεν ξεπέρασε το 10%. Στο ίδιο πλαίσιο σωρευτικά, για σχεδόν δύο στις τρεις επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών κινήθηκε μεν ανοδικά στις εκπτώσεις, αλλά δεν ξεπέρασε το 20% .

  • Αντίστοιχα, για μία στις δύο επιχειρήσεις των οποίο ο κύκλος εργασιών κινήθηκε πτωτικά, η συρρίκνωση δεν υπερέβη το 20%. Η σχετικά βελτιωμένη εικόνα που εμφανίζεται συγκριτικά με τις θερινές εκπτώσεις του 2020 συνηγορούν υπέρ της επιβράδυνσης της πτώσης του τζίρου, μετά τη συντριπτική μείωση πέρυσι .
  • Για την πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) η αγοραστική κίνηση είναι καλύτερη κατά το εκπτωτικό δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται συστηματικά όλα τα προηγούμενα έτη.
  • Για έξι στις δέκα επιχειρήσεις (59%) ο Ιούλιος ήταν η καλύτερη περίοδος από πλευράς πραγματοποίησης πωλήσεων, εύρημα που παρατηρείται παραδοσιακά και αφορά κυρίως τις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων.
  • Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα αφού περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις σημείωσαν χαμηλότερη επισκεψιμότητα ακόμη και σε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη που μπορεί να συνδέεται τόσο με το φόβο μετάδοσης της πανδημίας όσο και με την ευρύτερη αξιοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγής.
  • Οι επιχειρήσεις έχουν εξοικειωθεί σε μεγαλύτερο βαθμό με το κόστος προσαρμογής της επιχείρησης εν μέσω της υγειονομικής κρίσης. Ως εκ τούτου, μία στις πέντε εκτιμά το κόστος προσαρμογής ως υψηλό ή πολύ υψηλό όταν πέρυσι οι επιχειρήσεις αυτές ήταν μία στις τρεις .
  • Πλέον, δύο στις τρεις επιχειρήσεις εκτιμούν ότι η χρήση μάσκας είτε επηρέασε θετικά, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη, είτε δεν επηρέασε καθόλου τη λειτουργία της επιχείρησης στο χώρο του καταστήματος. Η εικόνα αυτή είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, και μάλιστα σε έναν κλάδο όπου η χρήση μάσκας τηρείται σχεδόν καθολικά.
  • Σε ότι αφορά τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων εν μέσω πανδημίας, μία στις τρεις επιχειρήσεις θεωρεί πως πρέπει να διατηρηθεί η μείωση των μισθωμάτων (ενοικίων). Επίσης, μία στις επτά επιχειρήσεις δηλώνει την προτίμησή της για την επιστρεπτέα προκαταβολή και ακολουθούν οι υπόλοιπες κατηγορίες .
  • Μεγάλη αποδοχή των εμβολίων παρατηρείται στον κλάδο αφού τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και το προσωπικό έχει εμβολιαστεί σε συντριπτικό βαθμό
  • Σε επίπεδο κλάδων, η εικόνα είναι μεικτή. Ο κλάδος των οικιακών συσκευών παρουσιάζει χειρότερη εικόνα χωρίς να παρατηρούνται έντονες διαφοροποιήσεις .
  • Αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις καταγράφονται ανά μεγάλη γεωγραφική περιοχή. Οι καλύτερες επιδόσεις στη νησιωτική χώρα αλλά και στη  βόρεια Ελλάδα σχετίζονται με τον τουρισμό, ενώ στην Αττική οι κλιματολογικές συνθήκες και ο συνωστισμός φαίνεται ότι δεν λειτούργησαν θετικά προς την ενίσχυση της αγοράς.

 

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!