THEPOWERGAME
Άμεση χαρακτηρίζουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού στην Εύβοια την ανταπόκριση της κυβέρνησης αλλά και των τουριστικών φορέων σχετικά με το σχέδιο στήριξης της περιοχής έπειτα από τις καταστροφικές πυρκαγιές που έκοψαν αιφνίδια την τουριστική ροή της φετινής σεζόν.
«Πραγματοποιήσαμε πολλές συναντήσεις τόσο με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, όσο και με τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ, Χρήστο Τριαντόπουλο και είδαμε ότι ανταποκρίνονται άμεσα. Επίσης θεωρώ πολύ καλό το ότι ορίστηκε επικεφαλής της επιτροπής για το Σχέδιο Ανασυγκρότησης της βόρειας Εύβοιας, ο Σταύρος Μπένος», λέει σε επικοινωνία με το powergame.gr ο Μιλτιάδης Χέλμης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ευβοίας. Σε πρώτη φάση εξετάζονται τα περισσότερα αιτήματα που έχει θέσει στην κυβέρνηση η Ένωση Ξενοδόχων Ευβοίας όπως το να αναπληρωθούν τα έσοδα του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου, καθώς η σεζόν για τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας έχει χαθεί οριστικά.
Όσον αφορά τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας, έχει ζητηθεί επέκταση του μέτρου αναστολών συμβάσεων εργασίας έως τον Μάιο 2022.
Συζητείται ακόμη η απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2021 και 2022 καθώς και η απαλλαγή από την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών για το εξάμηνο. Ακόμη, εξετάζεται η έκδοση voucher διάρκειας 2 ετών για τον συμψηφισμό των προκαταβολών από κρατήσεις που έχουν γίνει στα καταλύματα, ο διπλασιασμός του επιδόματος λουτροθεραπείας για το 2021-2022 και των ημερών διανυκτερεύσεων για τους δικαιούχους ΟΠΕΚΑ και Τουρισμός για Όλους.
«Χρειάζεται νέος τρόπος κατασκευών»
Για την ώρα, ο κ. Χέλμης δεν έχει εικόνα για τον αριθμό των μονάδων που υπέστησαν ζημιές, καθώς και του συνολικού κόστους καταστροφής, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή των ζημιών.
«Τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν έχουν υποστεί τεράστια ζημιά στις κτιριακές υποδομές παρά μόνο στον περιβάλλοντα χώρο».
Το πρόσφατο μπουρίνι που έπληξε το Πευκί, ήταν, όπως λέει ευτυχώς παροδικό, όμως δεδομένου ότι οδεύουμε προς την έναρξη του Φθινοπώρου, θα πρέπει να υλοποιηθούν τα αντιπλημμυρικά έργα.
«Χρειάζεται να τεθεί σε εφαρμογή ένας νέος τρόπος κατασκευών με βάση την πυρόσβεση και τα αντιπυρικά μοντέλα, διότι πλέον, θα ζούμε με αυτά τα ακραία φαινόμενα», συμπληρώνει.
Ελαφρώς καλύτερα οι πληρότητες – Ποιες ενέργειες εξετάζονται
Μέχρι πριν από μερικές ημέρες οι πληρότητες στα ξενοδοχεία που είναι σε λειτουργία δεν ξεπερνούσαν το 15%, καθώς οι ξενοδόχοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα τεράστιο κύμα μαζικών ακυρώσεων, μετά το ξέσπασμα των πυρκαγιών.
Σήμερα, η εικόνα δείχνει ελαφρώς καλύτερα. «Σε κάποιες περιοχές οι πληρότητες έχουν αυξηθεί στο 30% με 40%», αναφέρει ο κ. Χέλμης, ξεκαθαρίζοντας πως η σεζόν θεωρείται τελειωμένη όσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό.
«Θα γίνουν νέες ενέργειες για να δημιουργήσουμε ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση, όπως για παράδειγμα το να πραγματοποιηθούν με μία επιδότηση ορισμένες εκδρομές από μαθητές και να παρακολουθήσουν το πως γίνεται η αναδάσωση. Είναι μια πρόταση που έκανε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και περιμένουμε. Στόχος μας είναι να τονωθεί η τουριστική κίνηση και η περιοχή να απορροφήσει ότι μπορεί», λέει και τονίζει πως το 50% της οικονομίας της Εύβοιας βασίζεται στον τουρισμό.
Αυτός είναι και ένας λόγος που έχει ζητηθεί η αύξηση του ποσοστού επιδότησης κατά 10% σε όλους τους αναπτυξιακούς νόμους την επόμενη πενταετία στην Εύβοια.
«Μην ξεχνάμε πως πολλοί από τους επιχειρηματίες που πλήγηκαν, έκλεισαν οριστικά τις επιχειρήσεις τους», επισημαίνει θέτοντας το παράδειγμα των ρητινοπαραγωγών.
Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων κάνει λόγο για μια ανυπολόγιστη περιβαλλοντική κατάρρευση, δεσμευόμενη να βάλει «πλάτη» για να «αναγεννηθεί από τις στάχτες της η οικονομία της Εύβοιας». Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος της ΠΟΞ στις αρχές Αυγούστου η πληρότητα ήταν 80%, αλλά σήμερα τα περισσότερα ξενοδοχεία στη Βόρεια Εύβοια είναι κλειστά, εκτός από την περιοχή της Αιδηψού όπου παραμένουν ανοιχτά με ελάχιστους πελάτες και με αποτέλεσμα το σκηνικό να παραπέμπει σε σεζόν 2020.
Από την καμπάνια «Greek Summer is a state of Mind» στον σκληρό αγώνα της επιβίωσης
Το 2020 η Εύβοια είχε γίνει πόλος έλξης μετά από την επιλογή της παραλίας Μαρμάρι να επιλεγεί για το σποτ της επίσημης καμπάνιας του ελληνικού τουρισμού που είχε αναλάβει η Marketing Greece σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και το υπουργείο Τουρισμού και την οποία είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά στο κοινό ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ειδική εκδήλωση στην Αίγλη Ζαππείου.
«Δεν το ξέραμε ότι επελέγη η Εύβοια για την καμπάνια. Δεν είχαμε ιδέα! Και ξαφνικά είδαμε την παραλία μας να γίνεται viral σε όλο το διαδίκτυο, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς!», θυμάται σχετικά ο κ. Χέλμης, λέγοντας πως το Μαρμάρι είναι μια εκπληκτική παραλία, με παρθένα ομορφιά και απίστευτα γαλαζοπράσινα νερά.
Τα πλάνα προέκυψαν από ένα παλαιότερο διαφημιστικό που είχε γίνει για την Εύβοια από την Marketing Greece. ‘Ετσι, ανάμεσα σε διάφορα πλάνα που είχαν τραβηχτεί υπήρχε και η συγκεκριμένη λήψη που έδωσε την έμπνευση στους αρμόδιους να προχωρήσουν στην ιδέα της περυσινής τουριστικής καμπάνιας. « Ήταν κάτι πολύ θετικό για εμάς!».
Ερωτηθείς για το αν εξετάζονται περαιτέρω ενέργειες για την ενίσχυση της διαφημιστικής προβολής της τουριστικής αγοράς στην Εύβοια, ο Μιλτιάδης Χέλμης αποκαλύπτει πως ήδη, η Marketing Greece, με δική της πρωτοβουλία επεξεργάζεται ένα νέο σχέδιο.
Παράλληλα, οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην επόμενη ημέρα και την προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού, τον ιαματικό και τον θαλάσσιο τουρισμό.
«Είναι μια ευκαιρία μετά από αυτή τη μεγάλη καταστροφή, να φτιάξουμε ένα καλύτερο προϊόν» δηλώνει ο κ. Χέλμης διατηρώντας τη δύναμη και την αισιοδοξία του.
Μάλιστα, ανάμεσα στα αιτήματα που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η ανακαίνιση και αναβάθμιση του υδροθεραπευτηρίου Λουτρών Αιδηψού αλλά και η αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας.
Έχοντας το πλεονέκτημα να προσφέρει εξαιρετικά καλές τιμές και οικονομικά πακέτα διακοπών, συνδυάζοντας τις πανέμορφες παραλίες με τη διασκέδαση και αναψυχή, η Εύβοια προσπαθεί να ξεπεράσει το πλήγμα των πυρκαγιών, ανασυντάσσοντας το τουριστικό της προϊόν, για να βγει πιο δυνατή στην αγορά.