Γ.Δ.
1418.82 +0,84%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,92%
9.89
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
-0,12%
8.49
NOVAL
-0,74%
2.7
OPTIMA
-0,84%
11.8
TITC
+0,17%
28.7
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.42
ΑΒΕ
-0,91%
0.438
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+9,59%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+2,82%
1.604
ΑΝΔΡΟ
-1,87%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+1,78%
11.46
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
+1,36%
11.15
ΑΤΤΙΚΑ
+5,42%
2.53
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,97%
5.9
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.3
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,20%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,70%
7.77
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,63%
11.25
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
+0,63%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-0,71%
4.17
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.89
ΕΛΣΤΡ
+6,16%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,47%
1.704
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+0,31%
7.722
ΕΥΑΠΣ
+1,62%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,74%
5.45
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.055
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.8
ΙΑΤΡ
+2,61%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
5.03
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,75%
1.194
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.56
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-2,06%
1.19
ΙΝΤΚΑ
+2,01%
3.295
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,63%
0.473
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.232
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.27
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,33%
11.4
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
+2,23%
1.145
ΛΑΒΙ
-1,28%
0.851
ΛΑΜΔΑ
+0,89%
6.8
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+2,30%
4.01
ΜΕΝΤΙ
-1,11%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.1
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,55%
2.69
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,87%
3.4
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,86%
36.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+0,49%
20.6
ΟΛΠ
+0,99%
25.55
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.47
ΟΠΑΠ
+0,95%
14.81
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.903
ΟΤΕ
+1,84%
13.81
ΟΤΟΕΛ
-0,88%
11.3
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+2,04%
2.5
ΠΕΙΡ
+1,48%
3.57
ΠΕΤΡΟ
+1,22%
8.28
ΠΛΑΘ
+1,57%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,98%
4.625
ΡΕΒΟΙΛ
+2,00%
2.04
ΣΑΡ
-0,89%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,18%
0.343
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,92%
6.48
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,46%
19.6
ΤΖΚΑ
+1,44%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.89
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects η Εγνατία έναντι 1,496 δισ. ευρώ

Έκλεισε η μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση της χώρας σε όρους εσόδων. Το ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε προτιμητέο επενδυτή για την 35ετή παραχώρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού την ένωση εταιρειών ΓΕΚ Τέρνα και Egis Projects, μετά την υποβολή της νέας βελτιωμένης τους προσφοράς ύψους 1,496 δισ. ευρώ.

Έτσι η «πολύπαθη» αποκρατικοποίηση, φτάνει στο τέλος της, με τις δύο ελληνικών και γαλλικών συμφερόντων κατασκευαστικές εταιρείες να αναλαμβάνουν την διαχείριση και εκμετάλλευση του πιο ακριβού οδικού άξονα της χώρας.

Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού εκτιμάται στα 2.766.100.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει το εφάπαξ τίμημα, τις υποχρεωτικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), κατά την σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση της βελτιωμένης οικονομικής προσφοράς που κατέθεσε η ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.

Η βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος στο ΤΑΙΠΕΔ που ανέρχεται σε €1.496.100.000. Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου την απεδέχθη και ανακήρυξε την ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. ως Προτιμητέο Επενδυτή.

Επιπλέον του ανωτέρω τιμήματος, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κτλ) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου. Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €420 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω διαγωνιστική διαδικασία που διενεργήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ κατέγραψε το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί μέχρι στιγμής για παραχώρηση περιουσιακού στοιχείου του χαρτοφυλακίου του. Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού εκτιμάται στα 2.766.100.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει, το εφάπαξ τίμημα, τις υποχρεωτικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση παραχώρησης θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Θετική έκπληξη

Η προσφορά που κατέθεσε η ένωση εταιρειών ΓΕΚ Τέρνα-Egis Projects κατά την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών την 1η Απριλίου 2021, ξεπέρασε τα 1,4 δισ. ευρώ. Το προσφερόμενο αυτό τίμημα εξέπληξε θετικά τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και την κυβέρνηση κατά την αποσφράγισή της προσφοράς που πραγματοποιήθηκε στα μέσα που περασμένου Ιουλίου.

Η προσφορά ήταν υψηλότερη κατά τουλάχιστον 15% από εκείνη της ανταγωνίστριας ένωσης εταιρειών (Vinci-Μυτιληναίος- Άβαξ) και την καθιστά ως την υψηλότερη που έχει υποβληθεί στην δεκαετή ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ και πιθανώς στην ιστορία των αποκρατικοποιήσεων της χώρας που ξεκινά από την δεκαετία του ’90 (με εξαίρεση τις πολλαπλές μετοχοποιήσεις των ΟΤΕ και ΔΕΗ).

Σήμερα, η ένωση εταιρειών ΓΕΚ Τέρνα-Egis Projects κλήθηκε να υποβάλει το βελτιωμένο τίμημα σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης του διαγωνισμού. Όπως έγραφε και το powergame.gr, θεωρείτο βέβαιο ότι το βελτιωμένο τίμημα δεν θα διαφοροποιείτο αισθητά από το αρχικό, που θεωρείται ήδη ιδιαίτερα υψηλό. Έτσι, οι δύο πλευρές συμφώνησαν σήμερα σε ένα τίμημα υψηλότερο του 1,4 δισ. ευρώ. Το τίμημα αυτό είναι το υψηλότερο που έχει εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ έχοντας ως δεύτερο τα 1,234 δισ. ευρώ που εισέπραξε το 2017 από την Fraport και τον όμιλο Κοπελούζου για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Σημειώνεται ότι το τίμημα αφορά στο εφάπαξ καταβαλλόμενο ποσό και δεν περιλαμβάνει τις ετήσιες αμοιβές του ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικότερα, σύμφωνα με την προσφορά, ο παραχωρησιούχος της Εγνατίας Οδού θα αποδίδει το 7,5% των εσόδων που εισπράττει από τα διόδια της Εγνατίας Οδού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!