Γ.Δ.
1403.63 -0,31%
ACAG
+1,69%
5.43
BOCHGR
-0,23%
4.38
CENER
+1,90%
8.6
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
+0,26%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.45
ΑΒΕ
-0,64%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
9.755
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,75%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
+2,30%
2.22
ΒΙΟ
-0,57%
5.24
ΒΙΟΚΑ
-1,14%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.5
ΔΑΑ
-1,33%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+1,47%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+5,07%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,84%
34.32
ΕΚΤΕΡ
-0,79%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.985
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.764
ΕΛΠΕ
-0,52%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
-2,46%
1.824
ΕΛΧΑ
-0,65%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
-2,63%
6.806
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,07%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,92%
4.835
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.924
ΙΝΤΕΚ
-1,03%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,20%
0.976
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,37%
1.475
ΚΟΡΔΕ
-1,19%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.076
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.52
ΚΡΙ
+1,42%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-2,59%
0.715
ΛΑΜΔΑ
+0,70%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+9,76%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,34%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.15
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.525
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,45%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,90%
21.4
ΟΛΠ
-1,60%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-0,27%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+1,57%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,75%
3.5
ΠΕΡΦ
-1,30%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+3,70%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,91%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,30%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
5.6
ΣΠΙ
+1,59%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+0,89%
0.565

Εμφύλιος για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλία

Η Ελλάδα, που διεκδικεί εδώ και χρόνια ρόλο ως «κόμβος» στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, δεν διαθέτει κανένα εμπορευματικό κέντρο και ούτε και σοβαρές συνδέσεις των περισσότερων λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τώρα, η κυβέρνηση και το Υπετραμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) προωθούν την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τις υποδομές logistics, με τη συνεργασία και του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Πρόεδρος του τελευταίου είναι ο κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος που τοποθετήθηκε πρόσφατα και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσω του ολοκληρωμένου σχεδίου για τα logistics εκτιμάται πως θα αντιμετωπιστεί και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει στην Θεσσαλία για το που θα κατασκευαστεί το εμπορευματικό κέντρο της περιοχής, στο Συκούριο Λάρισας ή στο Βελεστίνο Μαγνησίας. Μέχρι να καταρτιστεί το σχέδιο εκτιμάται πως θα έχει κλείσει και η πολυετής πληγή με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το τελευταίο έχει υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση μπλόκαρε την επένδυση. Η σημερινή κυβέρνηση και ο ανάδοχος (η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair) προχώρησαν σε αλλαγές και τώρα αναμένεται η τελική έγκριση της Κομισιόν μέχρι τα τέλη του χρόνου, αν δεν υπάρξουν νέες απαιτήσεις των Βρυξελλών.

Με το ΤΑΙΠΕΔ να ετοιμάζει διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, προ μηνών υπήρξε μια δήλωση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη που αποτέλεσε αφορμή για να ξεκινήσει πόλεμος στην Θεσσαλία. Ο κ. Κεφαλογιάννης προανήγγειλε πως η ΓΑΙΑΟΣΕ (που ελέγχεται από το Υπερταμείο) θα προχωρήσει σε μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να διερευνήσει τη δημιουργία, μέσω σύμβασης παραχώρησης, ενός εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα. Η επένδυση σχεδιάζεται σε έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία γειτνιάζει με την έκταση των 400 στρεμμάτων της πρώην μονάδας της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) που έχει κλείσει εδώ και 15 χρόνια.

Τα επιχειρήματα όσων στηρίζουν την επιλογή της Λάρισας επικεντρώνονται στη γειτνίαση της έκτασης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, τη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) Λάρισας, την εγγύτητα με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το γεγονός πως η έκταση είναι «καθαρή», χωρίς ιδιοκτησιακά ζητήματα.

Παράγοντες της Μαγνησίας έχουν σηκώσει τους τόνους κατά του συγκεκριμένου σχεδίου υποστηρίζοντας πως το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας (του 2003) προτείνουν ως χώρο για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου την περιοχή του Βελεστίνου. Συγκεκριμένα πρόκειται για έκταση 7.500 στρεμμάτων που ανήκει στο δήμο Ρήγα Φεραίου. Προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Θαν. Ψαθάς δήλωσε πως «υπογράψαμε με τον δήμο συμφωνία για να διενεργήσουμε μια μελέτη σκοπιμότητας για την εκμετάλλευση 7.500 στρεμμάτων. Πρόκειται, επίσης, για ένα πρότζεκτ με προοπτική, αφού και οι δύο ΒΙ.ΠΕ. του γειτονικού Βόλου έχουν εξαντληθεί και υπάρχει ζήτηση».

Αλλά και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής σε πρόσφατα συνέντευξή του υποστήριξε πως ο δήμος «έχει προχωρήσει σε ενέργειες για συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη διερεύνηση, μέσω μελέτης, για το αν μπορούν να αξιοποιηθούν οι εκτάσεις, προκειμένου να γίνει Διαμετακομιστικό Κέντρο ή Βιομηχανικό Πάρκο –ή, αλλιώς, θα παραμείνουν αγροί». Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε πως «υπάρχει πράγματι μία συζήτηση και για Εμπορευματικό Κέντρο στην περιοχή της Μαγνησίας –και συγκεκριμένα κοντά στο Βελεστίνο. Εκεί παρουσιάζονται άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν προχωρούσε αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει περισσότερο συνεργατικά με το λιμάνι του Βόλου».

Το υπουργείο, είπε ο Κ. Καραμανλής, «σε συνεργασία με την κυβερνητική επιτροπή για τα logistics, εκπονεί ένα συνολικό πλάνο γύρω από τα logistics, ώστε να αξιολογηθεί ολοκληρωμένα η σκοπιμότητα της κάθε επένδυσης. Πρέπει να σας πω, όμως, ότι η ενδεχόμενη λειτουργία του ενός Κέντρου δεν αποκλείει τη λειτουργία και του άλλου. Αντιθέτως, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σενάρια που θα μπορούσαν και τα δύο Κέντρα να λειτουργούν συνεργατικά».

Στο υπουργείο Υποδομών και στην ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζονται, πάντως, να προκηρύξουν τους διαγωνισμούς για τη σύνδεση λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!