THEPOWERGAME
Στραμμένα τα «φώτα» και πάλι στη βαριά βιομηχανία της ελληνικής οικονομίας. Ακούω μάλιστα από χθες, αρκετές αναλύσεις θετικού κλίματος γύρω από το ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών που έκλεισε πολύ κοντά στις 900 μονάδες και που, μεταξύ άλλων, συνδέονται με τον ελληνικό τουρισμό και το ρεφάρισμα των τελευταίων μηνών του καλοκαιριού.
Αναμενόμενο θα μου πείτε: χθες η ΤτΕ κοινοποίησε στοιχεία γύρω από τις εξελίξεις στο ταξιδιωτικό πληρωμών με εμφανή την αύξηση 851,8% που κατέγραψαν τον Ιούνιο οι ταξιδιωτικές εισπράξεις. Είχαν προηγηθεί και τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για τον Ιούλιο του 2021 με σταθερή άνοδο στην διακίνηση επιβατών καθώς και στις αφίξεις από το εξωτερικό. (Αυτά, πάντα σε σύγκριση με το 2020 και το χτύπημα της COVID-19).
Ψάχνοντας ψύλλους… στ’ άχυρα!
Ελα όμως τώρα που σκέφτομαι κάτι άλλο: Δεν είναι άκρως εντυπωσιακή η παντελής απουσία του ελληνικού τουρισμού από το ταμπλό του Χ.Α.; Κάνει «μπαμ» για μια χώρα που αν παράγει κάτι – ή αν μπορεί να είναι πρωταθλήτρια σε κάτι – αυτό είναι ο Τουρισμός. Αμφιβάλλει κανείς για αυτό; Δε νομίζω.
Και συνεχίζω:
Γιατί λοιπόν απουσιάζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις από το ταμπλό; Μου λένε ότι οι επενδυτές θεωρούν τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις περιπτώσεις ιδιαίτερα υψηλού ρίσκου, κυρίως λόγω των συχνών πλην αναγκαίων (και κοστοβόρων) ανακαινίσεων… Αλλά και λόγω των μεγάλων δανείων… Βάλε και τις πρόσφατες αναταράξεις με Thomas Cook, κορονοϊό, Μουζενίδη και πυρκαγιές…
Τα ίδια θεωρούν λίγο-πολύ και για την κρουαζιέρα. Θα μου πείτε, ποια κρουαζιέρα;! Αφού όλες οι εταιρείες έχουν ξένη σημαία! LOL που λένε και οι πιτσιρικάδες.
Οπότε έχουμε και λέμε μέχρι τώρα: η ξενοδοχεία άφαντη (εξαιρούμε την ΛΑΜΨΑ). H κρουαζιέρα επίσης. Το yachting; Πουθενά και αυτό. Αντε, για να είμαστε σωστοί να εξαιρέσουμε τις ΒΕΡΝΙΚΟΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗΣ… Αλλά όπως μου λένε οι ειδικοί, ανήκουν στην «περιφέρεια».
Ψάχνω για ακτοπλοϊα. Τίποτα και εδώ. Μια ATTICA θα αναφέρω. Να πούμε και τη SEAJETS; Να πούμε. Τώρα για την ANEK, ουδέν σχόλιον, οι μυημένοι γνωρίζουν. Να προσθέσουμε και τις AUTOHELLAS και ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ για να μην είμαστε άδικοι.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά όμως… ψάχνουμε ψύλλους στ’ άχυρα, και όπως όλα δείχνουν μόνο με μια AEGEAN έχει μείνει το ταμπλό στις ισχυρές μετοχές.
Θα ποντάρουν οι traders στον 3D τουρισμό;
Από την άλλη, σκέφτομαι και την άλλη όψη του νομίσματος. Μετά από τόση «φασαρία» περί ψηφιακού μετασχηματισμού στον κλάδο του Τουρισμού θα εισαχθεί καμιά νέα εταιρεία στο Χ.Α.;
Η λογική λέει πως με τόσες νέες εφαρμογές που είναι στα σκαριά για την κινητή τηλεφωνία, και άλλες τόσες νέες τάσεις που έρχονται με τα VR postcards, τις ψηφιακές reception, τους ρομποτικούς μπατλερ, τους digital τουριστικούς πράκτορες και τα νέα δωμάτια εικονικής πραγματικότητας που προσφέρουν στον πελάτη εμπειρίες και τρισδιάστατα ταξίδια, δεν είναι καιρός να εμφανιστεί το NEXT BIG THING στη χρηματαγορά;
Θα είναι λοιπόν άραγε το 2022 ο 3D τουρισμός το επόμενο μεγάλο βήμα (και) στο χρηματιστήριο;
Θα μου πείτε, εδώ δεν ενδιαφέρονται να εισαχθούν άλλες κι άλλες εταιρείες με δυνατή και δοκιμασμένη παραγωγή…
Μήπως λοιπόν η διοίκηση του X.A. να προσπαθήσει για μια ανατροπή στο νωχελικό αυτό σκηνικό; Ποιος θα πατήσει επιτέλους το τουριστικό play στο ελληνικό χρηματιστήριο;
Digital έλεγχοι στην αγροδιατροφή
Σε μια εποχή που οι έλεγχοι στα τρόφιμα βρίσκονται συχνά στο προσκήνιο της επικαιρότητας, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων προχωρά στην ανάπτυξη Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Ελέγχων στον Αγροδιατροφικό Τομέα. Το σχετικό έργο έχει προϋπολογισμό 532 χιλιάδων ευρώ (660 χιλ. ευρώ με το ΦΠΑ) και έχει ήδη τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ) η διακήρυξη ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού.
Μέσω της ψηφιοποίησης σημαντικού μέρους των ελέγχων των υπηρεσιών του αλλά και των υπηρεσιών των Περιφερειών και της επίτευξης διαλειτουργικότητας μεταξύ των διαφορετικών συστημάτων, το Υπουργείο στοχεύει να οργανώσει αποτελεσματικότερα το έργο των ελέγχων ώστε, εκτός των άλλων, να ανταποκρίνεται και στις υποχρεώσεις αναφορών που έχει έναντι των ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών. Το έργο πρόκειται να παραδοθεί από τον ανάδοχο σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.