Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Η Cosco, οι αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο κι ο περιορισμός των απωλειών

Συνεχίστηκε και τον Ιούλιο η προσπάθεια που καταβάλλει η Cosco για την ανάκαμψη της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού, που διαχειρίζεται η εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε, κατά τον Ιούλιο, διακινήθηκαν συνολικά 444,7 χιλιάδες κοντέινερ, αριθμός που ήταν αυξημένος κατά 3,6% σε σχέση με το αντίστοιχο μήνα του 2020. Από τις αρχές του έτους, δηλαδή κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου έχουν διακινηθεί συνολικά 2,81 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι οριακά χαμηλότερο (-0,8%) από το αντίστοιχο περσινό για την ίδια περίοδο.

Οι αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο

Πρόκειται για χαρακτηριστικό δείγμα της διαταραχής που έχει παρατηρηθεί στο διεθνές εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα από την πανδημία και άλλα απρόοπτα γεγονότα, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις και δυσχέρειες στο εμπόριο, επηρεάζοντας αντίστοιχα και την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από λιμάνια-πύλες, όπως είναι αυτό του Πειραιά.

Μόλις πριν από μία εβδομάδα, έγινε γνωστό το κλείσιμο του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου, το κινεζικό Νίγκμπο, λόγω της εμφάνισης ενός και μόνου κρούσματος κορονοϊού. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος σταθμός παρέμενε κλειστός μέχρι και χθες, χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί πότε θα επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία κι ενώ διογκώνονται οι καθυστερήσεις, λόγω της μετακύλισης της εξυπηρέτησης των δεκάδων πλοίων που ήταν προγραμματισμένο να αφιχθούν στο Νίγκμπο, σε άλλα λιμάνια, κυρίως στην γειτονική Σαγκάη, η οποία επίσης είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η εν λόγω εξέλιξη, αλλά και οι πλημμύρες που έπληξαν άλλα λιμάνια της Κίνας στο τέλος Ιουλίου, αναμένεται να έχουν αρνητική επίδραση στον αριθμό των κοντέινερ που θα αφιχθούν στον Πειραιά κατά τον Αύγουστο. Παρά τα προβλήματα, η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στον Πειραιά, καταβάλλει προσπάθειες να διατηρήσει τα μεγέθη της. Μάλιστα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του Ιουλίου, έχει περιορίσει τις απώλειες στο ελάχιστο δυνατό. Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η σχετική δραστηριότητα κινούνταν με ετήσιο ρυθμό υποχώρησης της τάξεως του 1.6%. Σε επίπεδο επταμήνου όμως, η πτώση περιορίστηκε σε 0,8%.

Προσδοκίες για ανάκαμψη

Παράλληλα, παράγοντες του λιμανιού εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι ρυθμοί διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ανακάμψουν σημαντικά, μόλις αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που αναμένεται σταδιακά κατά τη διάρκεια των προσεχών μηνών. Υπενθυμίζεται ότι ο Πειραιάς έχει αναρριχηθεί στην πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση και ανταγωνιζόμενος επί ίσοις όροις το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία, αλλά και το γερμανικό λιμάνι της Βρέμης. Η πρώτη τριάδα αποτελείται από τα λιμάνια του Ρότερνταμ (Ολλανδία), της Αμβέρσας (Βέλγιο) και του Αμβούργου (Γερμανία). Συνολικά το 2020 και από τις τρεις προβλήτες του ΟΛΠ διακινήθηκαν 5,43 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν μειωμένος κατά 3,89% από το αντίστοιχο μέγεθος του 2019, που παραμένει το καλύτερο μέχρι σήμερα, με 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!