THEPOWERGAME
Όταν το 1970 οι Beatles κυκλοφορούσαν το άλμπουμ τους «Let It Be» και η αποτυχημένη αποστολή του Apollo 13 στο διάστημα καθιερώνει τη γνωστή φράση «Χιούστον, έχουμε ένα πρόβλημα», η Mazda παρουσίασε το αεροδυναμικό RX500 στο 17ο Tokyo Motor Show, το οποίο σηματοδοτούσε την 50η επέτειο της εταιρείας.
Σύντομα το αυτοκίνητο γοητεύει το κοινό, από τον εμπνευσμένο από την αεροπορία σχεδιασμό του, καθώς και τον εξοπλισμένο με πρωτοποριακή τεχνολογία κινητήρα με περιστροφικό έμβολο. Αυτές οι συνθήκες έδωσαν ένα εξαιρετικό κλίμα για τη μετατροπή του θεαματικού οχήματος σε ένα μοντέλο αυτοκινήτου. Σύντομα το ιαπωνικό supercar με τον περιστροφικό κινητήρα και το φουτουριστικό σχεδιασμό προκαλούσε μεγάλο ενδιαφέρον στην Αμερική.
Ο σχεδιαστής Shigenori Fukuda εμπνεύστηκε τη δημιουργία του από την ταινία «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος ». Το όχημα δεν έπρεπε να μοιάζει με κλασικό αυτοκίνητο. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει ιδιαίτερα, με την ασυνήθιστη εμφάνισή του, καθώς είναι ένα πάντρεμα ανάμεσα σε ένα διαστημόπλοιο και ένα μαχητικό αεροσκάφος.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα του σχεδιασμού είναι το κυρτό παρμπρίζ. Με την κολόνα Α πλήρως κρυμμένη, οι γυάλινες επιφάνειες του οχήματος φαίνεται να καταλήγουν σαν ένα κομμάτι, δίνοντας στην καμπίνα μια εμφάνιση που μοιάζει με θόλο. Η είσοδος στο RX500 επιτυγχάνεται μέσω των δύο πορτών τύπου πεταλούδας.
Το μοντέλο τροφοδοτείται από έναν αναβαθμισμένο, υδρόψυκτο, περιστροφικό κινητήρα τύπου 10A που βρίσκεται στο κέντρο του οχήματος, ακριβώς πίσω από τον οδηγό. Με όγκο θαλάμου μόλις 982 κ.εκ, επιτυγχάνει απόδοση 250 ίππους. Με επιτάχυνση έως και 15.000 σ.α.λ., περισσότερες από ένα αυτοκίνητο της Formula 1 εκείνη την εποχή, το RX500 διαχειρίζεται τελική ταχύτητα άνω των 240 χλμ/ώρα. Ένας λόγος για αυτό είναι το μειωμένο βάρος. Το RX500 ζυγίζει στην σπορ έκδοση 850 κιλά, με αποτέλεσμα μια εξαιρετική αναλογία ισχύος/βάρους 3,4 κιλών ανά ίππο. Με ύψος οχήματος 1,065 μ., το σπορ αυτοκίνητο Wankel κατατάσσεται επίσης στα πιο χαμηλά αυτοκίνητα στον κόσμο. Το RX500 παραμένει μοναδικό μέχρι σήμερα και αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού στο Μουσείο μεταφορών Numaji της Χιροσίμα.