Γ.Δ.
1401.16 +0,25%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
+0,23%
4.39
CENER
+1,09%
8.33
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
-0,66%
2.26
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+2,02%
37.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,73%
1.388
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.355
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,37%
3.61
ΑΛΦΑ
+0,70%
1.5735
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,90%
9.53
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+5,76%
0.624
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
+0,97%
5.22
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+0,73%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
+1,00%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,09%
11.76
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+0,97%
33.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,10%
1.654
ΕΛΠΕ
+0,74%
6.85
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+1,23%
1.81
ΕΛΧΑ
+1,78%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,33%
1.145
ΕΤΕ
-0,60%
6.994
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-0,29%
2.034
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,11%
4.695
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.3
ΙΝΛΟΤ
+0,11%
0.881
ΙΝΤΕΚ
-0,53%
5.61
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+1,91%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.14
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+5,32%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+1,98%
1.03
ΚΟΥΕΣ
+0,54%
5.59
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,83%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,67%
19.45
ΜΟΝΤΑ
-3,95%
3.65
ΜΟΤΟ
+1,42%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
24.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,02%
31.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
-0,83%
29.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,18%
15.48
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,20%
15.04
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
+0,88%
3.662
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
-2,85%
1.535
ΣΑΡ
-0,37%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Κ. Κάζος: H Πρέβεζα το επόμενο growth story του τουρισμού 

Σε κρυφό άσο του φετινού τουρισμού εξελίσσεται η Πρέβεζα με τον Αύγουστο να θυμίζει εποχές πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19.

Ήδη, ο μέσος όρος πληρότητας στα ξενοδοχεία αγγίζει το 75% με 80%, έχοντας μόλις αφήσει έναν συνολικά καλό Ιούλιο (άνω του 50%) συγκριτικά με αρκετές περιοχές της χώρας όπου επικράτησε πληρότητα κάτω του 40%.

Ειδικότερα, στο τετράστερο daLUZ Boutique Hotel, ένα από τα ελάχιστα ξενοδοχεία της κατηγορίας αυτής στην Πρέβεζα, όχι μόνο δεν έχουν καταγραφεί ακυρώσεις αλλά η πληρότητα αγγίζει το 100% με κύριες αγορές την Ελλάδα, τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία.

@daLUZ Boutique Hotel

«Το 2021 κινείται πολύ καλύτερα από την περσινή χρονιά που ο μέσος όρος πληρότητας είχε πέσει στο 27% σε σχέση με το 2019 που ήταν στο 61,23%», σχολιάζει στο powergame.gr σχετικά με την κίνηση της σεζόν, ο Κωνσταντίνος Κάζος, γενικός διευθυντής του daLUZ Boutique Hotel ο οποίος ανέλαβε τη διοίκηση μόλις τον φετινό Μάιο, σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους για τον κλάδο του τουρισμού και συγκεκριμένα για τη φιλοξενία.

«Το ξενοδοχείο επαναλειτούργησε σχετικά αργά, μετά τις 20 Ιουνίου, όμως από τα τέλη του Ιουλίου υπάρχει μια ανοδική τάση στις κρατήσεις που κορυφώθηκε τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου με την πληρότητα να φτάνει το 100%», λέει ικανοποιημένος, βλέποντας τη ζήτηση να επεκτείνεται και προς τον Σεπτέμβριο.

Την ίδια ώρα, ανοδικά κινούνται οι βαθμολογίες του daLUZ στις δημοφιλέστερες πλατφόρμες αξιολόγησης ποιότητας καταλυμάτων ενώ ψήφο εμπιστοσύνης παίρνει και ως προς το υγειονομικό σκέλος.

«Η πανδημία, μας έδειξε σε πολλά επίπεδα, πράγματα που θα έπρεπε να θεωρούνται δεδομένα, όχι μόνο στον ξενοδοχειακό κλάδο αλλά γενικά στον τουρισμό» παρατηρεί, αναφερόμενος σε δύο βασικά παραδείγματα: τα ζητήματα της υγιεινής και της λειτουργίας που μέσα από τους κραδασμούς της COVID-19 εμφάνισαν μια αισθητή αναβάθμιση.

Στο daLUZ, δεν έχει υπάρξει κανένα κρούσμα COVID-19, ενώ πρόσφατα, η διεύθυνση και το προσωπικό δέχτηκαν επιβράβευση από τον ΕΟΤ για την άψογη καθαριότητα στους κοινόχρηστους χώρους και τα δωμάτια, καθώς και για την επίτευξη της υγειονομικής ασφάλειας και τον τρόπο με τον οποίο ενημερώνεται σχετικά ο επισκέπτης.

@Ziogkas Photography

Όπως πληροφορεί ο κ. Κάζος, το κάθε τμήμα εκπαιδεύτηκε ξεχωριστά και ήταν μια δύσκολη εξίσωση και πολύ λεπτή ισορροπία, ωστε να μη διαταραχθεί η ψυχολογία του ταξιδιώτη.

«Δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να δίνεται η εντύπωση ότι ο επισκέπτης εισέρχεται σε ένα νοσοκομείο, αντικρίζοντας παντού προειδοποιητικές σημάνσεις COVID-19. Από την άλλη, ήθελα να γνωρίζει πως στο ξενοδοχείο τηρούνται αυστηρά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα».

Πιστεύει ακράδαντα ότι μέσα από κάθε μεγάλη κρίση κρύβονται σημαντικές ευκαιρίες και προτιμά να ερμηνεύει τα εμπόδια ως προκλήσεις για ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Αυτό άλλωστε συνέβη από το 2020 και με την πόλη της Πρέβεζας, που εν μέσω COVID-19  κατάφερε να τραβήξει την προσοχή των διεθνών ΜΜΕ: όχι μόνο επειδή το Μονολίθι ανακηρύχθηκε η μεγαλύτερη παραλία της Ευρώπης, αλλά και γιατί σύμφωνα με το EBD (European Best Destinations) η Πρέβεζα έλαβε διεθνή αναγνώριση ως ο πέμπτος ασφαλέστερος υγειονομικά προορισμός σε όλη την Ευρώπη.

Δύναμη στον εναλλακτικό τουρισμό

H Πρέβεζα, το νησί ή το εξοχικό της Ηπείρου όπως χαρακτηρίζεται, μπορεί άνετα να προσφέρει τουρισμό όλο τον χρόνο καθώς συνδυάζει θάλασσα και βουνό, ενώ διαθέτει τεράστιες σε έκταση παραλίες ιδανικές για extreme sports.

Ταυτόχρονα, προσφέρει ιαματικό τουρισμό, πολιτιστικό τουρισμό και δυνατό περιβαλλοντικό τουρισμό μιας και διαθέτει έναν από τους σημαντικότερους διεθνώς υγροβιότοπους.

Σύμφωνα με τον κ. Κάζο, η επικρατέστερη κατηγορία θεματικού τουρισμού βάσει της ζήτησης των πελατων του daLUZ είναι η ημερήσια κρουαζιέρα στον Αμβρακικό κατά την οποία  οι τουρίστες έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά αμέτρητα δελφίνια, χελώνες Caretta-Caretta και σπάνια είδη πτηνών προσφέροντας την ολοένα και πιο δημοφιλή τάση του bird watching.

Ακολουθούν σε προτίμηση οι εκδρομές στους αρχαιολογικούς χώρους (Νικόπολη, Κασσώπη) και τα ιστορικά μνημεία (Ζάλογγο, Εκκλησίες και Κάστρα).

Στο top 3 των προτιμήσεων σκαρφαλώνει φέτος ο γαστροτουρισμός, με τα μοναδικά σε γεύση αλιεύματα του Αμβρακικού Κόλπου να κερδίζουν τους ταξιδιώτες. Μάλιστα, η Πρέβεζα επελέγη για τη διεξαγωγή του 1ου Γαστρονομικού Φεστιβάλ Ηπείρου που έγινε τον Ιούλιο.

@powergame.gr

«Στο daLUZ κάνουμε ήδη μια μεγάλη προσπάθεια να αποδείξουμε οτι η Πρέβεζα προσφέρει υψηλής ποιότητας γαστρονομικό τουρισμό», σχολιάζει ο Κωνσταντίνος Κάζος, ενώ περιγράφει πως όταν ανέλαβε τη διοίκηση του ξενοδοχείου, ένα από τα πρώτα του μελήματα ήταν να εργαστεί με τη βοήθεια του σεφ πάνω σε ένα ειδικό μενού με στόχο να αναδειχθούν τα τοπικά προϊόντα όπως το λαυράκι, η πρεβεζάνικη τομάτα, οι γαρίδες του Αμβρακικού, πολλά από τα Ηπειρώτικα τυριά αλλά και το ελαιόλαδο Ζαλόγγου.

Βλέποντας πως το daLUZ κερδίζει ολοένα και περισσότερους επισκέπτες φιλοδοξεί να υλοποιήσει τη δωδεκάμηνη λειτουργία του ξενοδοχείου και μάλιστα από το 2022, με γνώμονα πάντα την ομαλοποίηση των υγειονομικών συνθηκών της χώρας.

Ακόμη, στα άμεσα σχέδια είναι η προσθήκη ειδικού χώρου για εσωτερική πισίνα, γυμναστήριο και spa.

Ο ίδιος πιστεύει πως η Ελλάδα έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όσον αφορά τον εναλλακτικό τουρισμό, όμως διαπιστώνει πως αυτό, δεν έχει επικοινωνηθεί σωστά, ως τώρα.

Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Πρέβεζα που τώρα ξεκινά να αναπτύσσει την τουριστική της προβολή.

@daLUZ Boutique Hotel

Η Πρέβεζα, όπως λέει ο κ. Κάζος, δεν έχει αξιοποιηθεί και προβληθεί σε τουριστικό επίπεδο όσο της αξίζει.

Να απεγκλωβιστούμε από το διαφημιστικό μήνυμα

της ταβέρνας και του τουρίστα που μαθαίνει να χορεύει συρτάκι!

«Είναι μια τοποθεσία με πολύ μεγάλη δυναμική. Διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να γίνει κορυφαίος προορισμός διακοπών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Παράλληλα πληροί τις προϋποθέσεις και για χειμερινό τουρισμό.

Για να γίνουν όμως όλα αυτά, θα πρέπει να το πιστέψει και η πόλη της Πρέβεζας: οι πολίτες και οι φορείς. Δεν βλέπω να το έχουν συνειδητοποιήσει έως τώρα», παρατηρεί.

Εκείνο που προτείνει είναι να αφουγκραστούν το μήνυμα οι αρμόδιοι φορείς και να το μεταφέρουν εντός και εκτός Ελλάδος.

«Χρειάζεται περισσότερο και πιο στοχευμένο μάρκετινγκ. Αυτό είναι ένα ζήτημα που αφορά γενικά τον ελληνικό τουρισμό. Είναι καίριας σημασίας να επικαιροποιηθεί το μήνυμα που στέλνει η Ελλάδα γενικά ως προορισμός, διότι ο ανταγωνισμός καραδοκεί εδώ και αρκετά χρόνια, όχι τώρα λόγω της πανδημίας.

Γι’ αυτό και πρέπει επιτέλους να απεγκλωβιστούμε από το διαφημιστικό μήνυμα της ελληνικής ταβέρνας και του τουρίστα που μαθαίνει να χορεύει συρτάκι!».

Μία σημαντική πρόταση

Το daLUZ Boutique Hotel βρίσκεται «κρυμμένο» στο Ψαθάκι, μία παράκτια περιοχή, που την τελευταία δεκαετία – όσα χρόνια λειτουργεί και το ξενοδοχείο- έχει αναπτυχθεί οικιστικά, κυρίως με μονοκατοικίες και συγκροτήματα διαμερισμάτων.

Η τοποθεσία περιτριγυρίζεται από το γαλήνιο τοπίο μιας περιστοιχισμένης από θάμνους, δέντρα, βάρκες και μικρά ιστιοπλοϊκά σκάφη, λιμνοθάλασσας.

Το μεγάλο αβαντάζ της περιοχής είναι ότι απέχει σχεδόν 2 χιλιόμετρα από το ιστορικό κέντρο της Πρέβεζας, δηλαδή, περίπου πέντε λεπτά οδικώς.

Ερωτηθείς για το αν έχει κάποια ιδέα αξιοποίησης της λιμνοθάλασσας που θα συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην τουριστική κίνηση του daLUZ και κατ’ επέκταση της περιοχής, ο κ. Κάζος ανακαλεί τις πρώτες του εντυπώσεις όταν έφτασε για πρώτη φορά στο Ψαθάκι.

@powergame.gr

«Παρατηρούσα από τη μια το φυσικό κάλλος του τόπου, και από την άλλη, το ότι μια τόσο όμορφη τοποθεσία έχει μείνει αναξιοποίητη.

Με μια βελτίωση στο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και με την απαραίτητη φωταγώγηση, θα μπορούσε να αναπτυχθεί μια ακτογραμμή, ένας υπέροχος πεζόδρομος, από το Ψαθάκι έως τη μαρίνα στο κέντρο της πόλης, απ’ όπου θα μπορεί να περιηγείται ο κόσμος απολαμβάνοντας τη θέα της λιμνοθάλασσας», προτείνει.

Εξηγεί πως ένα τέτοιο έργο ακόμα και με τη δυνατότητα προσθήκης ξύλινου διαδρόμου με την απαραίτητη ακτομηχανική μελέτη,  θα απογείωνε όχι μόνo την εμπειρία των επισκεπτών στο daLUZ, αλλά και γενικότερα στην Πρέβεζα, καθώς θα αναδείκνυε τα φυσικά της χαρακτηριστικά.

Όποιος δεν εξειδικεύεται μένει εκτός αγοράς

Τέλος, χαρακτηρίζοντας το daLUZ ένα ξενοδοχείο-βιτρίνα για την τουριστική προβολή της Πρέβεζας, ο κ. Κάζος θεωρεί πως σε ένα μεγάλο βαθμό, οι μικρές τουριστικές επιχειρήσεις καθορίζουν την εμπειρία του επισκέπτη.

«Μέσα από ένα μικρό ξενοδοχείο μπορεί κάποιος να αποκτήσει ουσιαστική επαφή με τις ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου σε αντίθεση με ένα ξενοδοχείο αλυσίδας που είναι πιο απρόσωπο».

Κύριος στόχος του άλλωστε είναι το ίδιο το ξενοδοχείο και το προσωπικό του, να γίνονται κάθε φορά αναπόσπαστο κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας στην Πρέβεζα.

«Ο τουρίστας ταξιδεύει για να ζήσει κάτι: είτε αυτό είναι η διαμονή στο ξενοδοχείο και το φαγητό, είτε η κρουαζιέρα και όποια άλλη εμπειρία» υπογραμμίζει, αποφεύγοντας τη χρήση του όρου ταξιδιωτική βιομηχανία καθώς, όπως λέει, έχει προκύψει από την ανάπτυξη των tour operator.

«Βέβαια, και οι ξενοδόχοι, από τη δική τους την πλευρά, θα πρέπει να επενδύσουν από εδώ και στο εξής στο προσωπικό, καθώς τη διαφορά την κάνει το ανθρώπινο δυναμικό».

Ο ίδιος χαρακτηρίζει τον ρόλο του hotel manager τεχνοκρατικό με το «παιχνίδι» να χάνεται συχνά μεταξύ ιδιοκτησίας και προσωπικού.

«Έχει τελειώσει η εποχή που οι πάντες καλύπτουν κάθε λειτουργική ανάγκη. Χρειάζεται εξειδίκευση! Ο ανταγωνισμός και οι απαιτήσεις έχουν ενταθεί, όχι τώρα, αλλά και πριν την πανδημία για αυτό και θεωρώ πως όποιος δεν εξειδικεύεται, δεν τοποθετείται και στην αγορά».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!