THEPOWERGAME
Με αυξήσεις τιμών που εφαρμόστηκαν στο 90% των αγορών που έχει παρουσία η Coca Cola HBC προσπάθησε να ξορκίσει τις ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες.
Η εταιρεία αναμένει περαιτέρω αύξηση του κόστους πρώτων υλών ανά κιβώτιο σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό για το σύνολο του έτους, εξαιρουμένης της επίδρασης από το κόστος των αγορασμένων έτοιμων προϊόντων. Εκτιμά δε ότι ο αρνητικός αντίκτυπος των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα λειτουργικά κέρδη θα είναι μεγαλύτερος το 2021 σε σχέση με το 2020. Και όλα αυτά τη στιγμή που ο όμιλος εισήλθε σε συγκεκριμένες συμφωνίες παραγώγων χρηματοοικονομικών μέσων πρώτων υλών, ώστε να αντισταθμίσει την έκθεσή του σε ενδεχόμενες ανατιμήσεις αυτών. Μολονότι αυτές οι συμφωνίες αποτελούν πράξεις οικονομικής αντιστάθμισης κινδύνου και αναφέρονται κυρίως στην προσπάθεια να περιοριστεί η έκθεση στη μεταβολή της τιμής της ζάχαρης, του αλουμινίου, του πετρελαίου κίνησης και της ρητίνης PET, δεν έχει εφαρμοστεί λογιστική αντιστάθμισης κινδύνου σε όλες τις περιπτώσεις.
Επιπλέον ο όμιλος παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της εξοικονόμησης κόστους που επετεύχθη το 2020 διατηρήθηκε προσωρινά κατά το πρώτο εξάμηνο, αναμένει το δεύτερο εξάμηνο επιπλέον λειτουργικά έξοδα ύψους 100 εκατ. ευρώ. Ενώ εκτιμά πως ο αρνητικός αντίκτυπος των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα λειτουργικά κέρδη θα είναι μεγαλύτερος το 2021 σε σχέση με το 2020.
Η αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 5-6%, με ανάπτυξη του περιθωρίου λειτουργικών κερδών κατά 20-40 μονάδες βάσης, ετησίως κατά μέσο όρο είναι μάλλον μακρινό όνειρο. Όπως λέει ο όμιλος θα επιτύχει το ρυθμό ανάπτυξης που επικοινώνησε στην Capital Markets Day το 2019, μόλις οι συνθήκες της αγοράς ομαλοποιηθούν.
Σε ότι αφορά την πορεία του στην Ελλάδα ο όγκος πωλήσεων σημείωσε αύξηση κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η χώρα επωφελήθηκε από τη σταδιακή επαναλειτουργία του κλάδου των ξενοδοχείων, των εστιατορίων και των καφέ (HoReCa) στις αρχές Μαΐου, αλλά η ασθενής έναρξη της τουριστικής περιόδου είχε αντίκτυπο στην ανάκαμψη. Σημειώθηκαν ικανοποιητικά αποτελέσματα στα ανθρακούχα αναψυκτικά και στα ποτά ενέργειας, ενώ και το Costa Coffee ξεκινά να συμβάλλει στις επιδόσεις των πωλήσεων. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε ανάκαμψη σε σχέση με τις μειωμένες πωλήσεις του 2020. Η επέκταση της διάθεσης του Costa Coffee συνεχίζει να εξελίσσεται με καλούς ρυθμούς. Η στρατηγική στον τομέα του καφέ ενισχύεται με το premium ιταλικό σήμα Caffè Vergnano, η διανομή του οποίου θα ξεκινήσει έως το 2022.