THEPOWERGAME
Σε γενναίες αυξήσεις μισθών αλλά και έξτρα bonus παραμονής στην εταιρεία προχωρούν οι Βρετανικές λιανεμπορικές αλυσίδες σε μια προσπάθεια να κρατήσουν τους οδηγούς τους και να προσελκύσουν νέους.
Η ομοσπονδία του κλάδου Road Haulage Association (RHA) εκτιμά ότι υπάρχει έλλειψη περίπου 60.000 οδηγών φορτηγών, αφού ακυρώθηκαν περίπου 30.000 εξετάσεις οδήγησης πέρυσι λόγω της πανδημίας.
Η Aldi πριν από λίγο διάστημα ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τους μισθούς των οδηγών της τόσο για να διατηρήσει τους υπάρχοντες οδηγούς όσο και για να προσελκύσει νέους.
Η Tesco, εν τω μεταξύ, θα μοιράσει μια επιταγή αξίας 1.000 λιρών σε κάθε νέο οδηγό που θα προσληφθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Την ίδια στιγμή οι νέοι οδηγοί που θα προσλάβει η Marks & Spencer κια θα εργαστούν στον συνεργάτη της Gist θα λάβουν bonus 5.000 λιρών και επιπλέον 2.000 λίρες με την υπογραφή ενώ θα λαμβάνουν και έξτρα παροχές όσο περισσότερο μένουν.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτόν τον έντονο ανταγωνισμό για τους οδηγούς. Ο πρώτος είναι η 10ημερη καραντίνα που πρέπει να μπουν οι οδηγοί όταν έρθουν σε επαφή με κρούσμα. Αυτό προκαλεί συνεχή προβλήματα στελέχωσης.
Εξίσου σημαντικό είναι και το πρόβλημα που έχει προκαλέσει στην αγορά το Brexit καθώς έχει οδηγήσει πολλούς ξένους οδηγούς φορτηγών να εγκαταλείψουν το Ηνωμένο Βασίλειο. Για να επιστρέψουν στη Βρετανία θα πρέπει να περάσουν από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διατυπώσεις μετανάστευσης.
Η βρετανική κυβέρνηση, όπως μεταδίδουν τα ξένα μέσα, προσπαθεί να μετριάσει την κατάσταση χαλαρώνοντας τις υποχρεώσεις καραντίνας και έχει υποσχεθεί αρκετές βελτιώσεις για να κάνει την καθημερινή ζωή των οδηγών φορτηγών πιο ευχάριστη.
Αυτά περιλαμβάνουν περισσότερους χώρους ανάπαυσης και στάθμευσης και υψηλότερα πρότυπα για στάσεις φορτηγών.
Η ομοσπονδία του κλάδου Road Haulage Association (RHA) αναφέρει πως αυτές οι δεσμεύσεις δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση των αναγκών.