Γ.Δ.
1406.24 -0,97%
ACAG
-1,19%
5.8
CENER
-0,21%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.45
DIMAND
-0,24%
8.46
NOVAL
+0,06%
2.6815
OPTIMA
-3,08%
12.6
TITC
+2,07%
29.55
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-3,18%
1.34
ΑΒΕ
+2,08%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+0,92%
2.185
ΑΚΡΙΤ
+1,28%
0.79
ΑΛΜΥ
-3,33%
2.615
ΑΛΦΑ
-0,54%
1.466
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.02
ΑΣΚΟ
+0,33%
3.01
ΑΣΤΑΚ
-0,62%
6.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.52
ΑΤΤ
+2,29%
11.15
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,35%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+1,22%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-3,85%
1.25
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-0,73%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
16.7
ΔΑΑ
-1,90%
7.828
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,61%
11
ΔΟΜΙΚ
-0,78%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,68%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-0,34%
1.47
ΕΕΕ
-0,12%
32.36
ΕΚΤΕΡ
+3,52%
4.27
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,61%
2.45
ΕΛΠΕ
+0,51%
7.94
ΕΛΣΤΡ
-0,98%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-2,86%
1.63
ΕΛΧΑ
-0,90%
1.77
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,40%
1.25
ΕΤΕ
-2,46%
7.628
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-0,18%
5.54
ΕΥΡΩΒ
-2,02%
2.085
ΕΧΑΕ
+0,21%
4.67
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-0,83%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.65
ΙΝΚΑΤ
-1,19%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-0,84%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-0,35%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-1,41%
5.61
ΙΝΤΕΡΚΟ
-25,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
+1,28%
1.185
ΙΝΤΚΑ
-0,15%
3.255
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-4,64%
1.335
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,66%
1.535
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.486
ΚΟΥΑΛ
-2,95%
1.252
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,46%
10.9
ΚΤΗΛΑ
-3,91%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-4,19%
1.03
ΛΑΒΙ
-4,91%
0.813
ΛΑΜΔΑ
-0,45%
6.58
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
-1,33%
0.296
ΛΕΒΠ
-2,22%
0.264
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,74%
2.74
ΜΑΘΙΟ
+1,85%
0.882
ΜΕΒΑ
-1,55%
3.82
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.84
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-0,67%
3.68
ΜΙΝ
+0,97%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-5,25%
23.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.39
ΜΟΤΟ
+0,89%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,85%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
-1,06%
1.86
ΜΠΤΚ
-6,90%
0.54
ΜΥΤΙΛ
-3,42%
35
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-3,18%
0.912
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-0,49%
20.5
ΟΛΠ
-0,20%
25.4
ΟΛΥΜΠ
+1,61%
2.52
ΟΠΑΠ
+2,97%
14.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.921
ΟΤΕ
-0,44%
13.73
ΟΤΟΕΛ
-0,88%
11.3
ΠΑΙΡ
+2,83%
1.09
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,71%
3.35
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8
ΠΛΑΘ
-1,67%
3.835
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
-2,40%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
-2,48%
1.1
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,76%
4.47
ΡΕΒΟΙΛ
+0,94%
1.605
ΣΑΡ
0,00%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-8,26%
1.5
ΣΠΕΙΣ
-2,41%
6.48
ΣΠΙ
-0,31%
0.634
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.38
ΤΖΚΑ
-0,36%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,33%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-7,56%
0.22
ΦΡΛΚ
-1,27%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.625

Online φαρμακεία: Κατά 20% αυξήθηκαν οι πωλήσεις το α’ εξάμηνο

Κατά 20% υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν οι online πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων το πρώτο εξάμηνο του 2021 στην Ελλάδα σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2020. H συνολική αξία των online αγορών στα Online Φαρμακεία άγγιξε τα 123,5 εκ. ευρώ με ΦΠΑ, σύμφωνα με την εκτίμηση της Convert Group.

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

©Convert Group
©Convert Group

 

 

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.

H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας, επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους Καταναλωτικών αγαθών και προϊόντων Υγείας, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 85 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 64% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 340 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. Μάλιστα, ο ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου όσον αφορά το δείγμα του eRetail Audit, άγγιξε το +33%.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +41% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +30% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +26% σε διάφορα προϊόντα και +24% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).

©Convert Group
©Convert Group

Εντυπωσιακό εύρημα της μελέτης αποτελεί ότι οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το 1ο εξάμηνο του έτους αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 37,3% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.

Οι καταναλωτές λοιπόν αγόρασαν online αντιηλιακά σώματος με μέση έκπτωση 44,6%, ανοιχτές πάνες με μέση έκπτωση 39,9%, πολυβιταμίνες με μέση έκπτωση 39,1% και προϊόντα ακμής με μέση έκπτωση 32,4%. Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι η μέση έκπτωση των προϊόντων που πωλήθηκαν από τα online φαρμακεία είχε διαμορφωθεί στο 36,7% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.

©Convert Group
©Convert Group

Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο εξάμηνο του 2021 διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με 44,21ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ από 43,36 ευρώ που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 4,4 τεμάχια με τα 2,1 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.

Ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, τον οποίο θα συναντήσουν οι ενδιαφερόμενοι στο report της εταιρείας, παραμένει σε σταθερά επίπεδα το πρώτο εξάμηνο του 2021 φτάνοντας το 3,1%.

©Convert Group
©Convert Group

Όσον αφορά στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google πρωταγωνιστούν για ακόμη μια φορά το πρώτο εξάμηνο του 2021 επιφέροντας το 35% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7,9 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 21% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 17%.

Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%). Ακόμη για την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-13:00) και η Δευτέρα φαίνεται να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα.

©Convert Group
©Convert Group
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!