THEPOWERGAME
Ο Κώστας και ο Νίκος Αλεξίου, μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστοί, η μάρκα ρούχων τους όμως είναι. Όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Η φίρμα Funky Buddha, είναι ίσως το πιο γνωστό ελληνικό brand ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ. Η Funky Buddha ιδρύθηκε το 2003 στην Ελλάδα από τον Κώστα που είναι ο μεγαλύτερος από τους δύο αδελφούς και έχει την ευθύνη για το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις και τον Νίκο, που είναι creative director και έχει την ευθύνη της επιτελικής ομάδας που ασχολείται με τη δημιουργία και την παραγωγή των συλλογών.
Τα δύο αδέλφια δεν «φύτρωσαν» στον κλάδο ξαφνικά. Η εταιρεία Altex δημιουργήθηκε από τον πατέρα τους, Γιάννη Αλεξίου, που εξακολουθεί να παραμένει μάχιμος και ενεργός στην επιχειρηματική σκηνή. Η επαφή της οικογένειας με το ένδυμα ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’90, συνεργάστηκαν με λιανεμπορικές αλυσίδες όπως Carrefour, ΑΒ Βασιλόπουλος, Sprider, Toi & Moi κ.α.
Σήμερα η εταιρεία σχεδιάζει, παράγει και διανέμει ρούχα, αξεσουάρ και υποδήματα που απευθύνονται σε άνδρα, γυναίκα και παιδί. Οι συλλογές δημιουργούνται από εξειδικευμένο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης και σχεδιαστών και πωλούνται υπό τις εμπορικές ονομασίες Funky Buddha (2003) και Garage 55 (2011). Τα ρούχα και αξεσουάρ της Altex πωλούνται σήμερα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό μέσω ενός διευρυμένου δικτύου χονδρικής πώλησης άνω των 300 ανεξάρτητων επιχειρήσεων λιανικής, μέσω ιδιόκτητου δικτύου καταστημάτων και καταστημάτων Franchise καθώς και διαδικτυακά . Η Altex δεν διαθέτει εργοστάσια παραγωγής, αντί αυτού συνεργάζεται με προμηθευτές. Περίπου το 50% της παραγωγής λαμβάνει χώρα στην Κίνα και το υπόλοιπο κυρίως σε Ινδία, Μπαγκλαντές, Πακιστάν και σε ελληνικές βιοτεχνίες. Όλα τα συνεργαζόμενα εργοστάσια της εταιρείας είναι πιστοποιημένα με BSCI και ακολουθούν αυστηρά τους κανόνες Ορθής Βιομηχανικής Πρακτικής (GMP) που διεξάγεται σύμφωνα με τις καθιερωμένες διεργασίες στο πλαίσιο του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας της βιομηχανίας.
Πέρυσι, οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 23,31% στα 15,6 εκατ. ευρώ λόγω της πανδημίας. Παρόλα αυτά το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά μια μονάδα στο 56,7% από 55,62%, τα EBITDA μειώθηκαν 10,15% στα 2,036 εκατ. ευρώ και κατέγραψε ζημιές 81.768 ευρώ από κέρδη 46.460 ευρώ.
Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις έναντι του πρώτου τριμήνου του 2020 – που δεν ίσχυε καθολικό κλείσιμο της αγοράς – ήταν μειωμένες κατά 17,8%. Ο περιορισμός όμως των λειτουργικών δαπανών λόγω των κρατικών ενισχύσεων, οι βελτιώσεις στη διάρθρωση κόστους λειτουργίας από τη διοίκηση και τα βελτιωμένα μεικτά περιθώρια κέρδους απέφεραν μεγάλη αύξηση στο δείκτη EBITDA της τάξης του 196,31%.
Αντιστοίχως και το δεύτερο τρίμηνο του 2021, μετά το σταδιακό άνοιγμα όλων των δραστηριοτήτων της εταιρείας, οι πωλήσεις εμφανίζονται ενισχυμένες σε όλα τα κανάλια πώλησης, αποτυπώνοντας μια αύξηση 45,13% έναντι του 2020 και 12% έναντι του 2019. Σε επίπεδο EBITDA η αύξηση αυτή διαμορφώνεται στα «εκρηκτικά» επίπεδα του 700% έναντι του 2020 και 2700% έναντι του 2019.
Επίσης οι εισπράξεις των απαιτήσεων (οι οποίες παρακολουθούνται επισταμένως) δεν παρουσιάζουν σημαντικές καθυστερήσεις και δεν αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά τις ταμειακές ροές της εταιρείας οι οποίες έχουν «θωρακιστεί» για τα επόμενα τέσσερα εξάμηνα εξαντλώντας το σύνολο των εργαλείων που προσφέρονται στις πληττόμενες επιχειρήσεις, αξιοποιώντας επιπλέον τις σημαντικά ενισχυμένες εισροές από τις πωλήσεις.