Γ.Δ.
1404.72 +0,22%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+2,52%
4.47
CENER
+2,26%
8.59
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,85%
8.27
NOVAL
-0,43%
2.3
OPTIMA
+0,31%
12.76
TITC
+0,40%
37.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,29%
1.4
ΑΒΕ
-1,09%
0.455
ΑΔΜΗΕ
+0,64%
2.36
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,55%
3.64
ΑΛΦΑ
-0,16%
1.528
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.36
ΑΡΑΙΓ
+0,63%
9.64
ΑΣΚΟ
+3,16%
2.61
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,30%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
-0,92%
2.15
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
+1,47%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,45%
18.16
ΔΑΑ
+0,15%
8.002
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
+3,70%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
-0,12%
33.7
ΕΚΤΕΡ
-1,66%
1.422
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+4,55%
2.07
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.648
ΕΛΠΕ
+1,57%
6.78
ΕΛΣΤΡ
-2,44%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,56%
1.828
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-0,29%
6.904
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.036
ΕΧΑΕ
+0,93%
4.34
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.3085
ΙΛΥΔΑ
+4,02%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.71
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+4,27%
0.928
ΙΝΤΕΚ
+1,06%
5.73
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,32%
2.685
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,03%
1.435
ΚΟΡΔΕ
+3,41%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+5,69%
1.078
ΚΟΥΕΣ
+1,27%
5.59
ΚΡΙ
+0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+6,93%
0.988
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,25%
19.44
ΜΟΝΤΑ
-3,20%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,65%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-0,65%
24.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,32%
31.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+1,17%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+0,84%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+2,67%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.793
ΟΤΕ
-0,72%
15.1
ΟΤΟΕΛ
-0,40%
10.06
ΠΑΙΡ
+1,89%
0.97
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
0,00%
3.589
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+2,04%
8.02
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.59
ΣΑΡ
+0,56%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,31%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,47%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
-3,52%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
+0,70%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Σιδηροδρομικά έργα 400 εκατ. δημοπρατούνται μέσα στον Αύγουστο

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες βγαίνουν στον αέρα οι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ για σειρά σιδηροδρομικών έργων, ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ, που αφορούν στην πλειοψηφία τους αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου ή εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών. Όπως έχει υποστηρίξει πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χρήστος Βίνης τα έργα εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πακέτο διαγωνισμών, ύψους περί τα 700 εκατ. ευρώ, για τους οποίους υπάρχουν ήδη οριστικές μελέτες.

Μέσα στους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται άμεσα περιλαμβάνεται και η δεύτερη φάση αναβάθμισης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, έργο προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ. Με το συγκεκριμένο έργο αναβαθμίζεται ο Σ.Σ. Αθηνών τόσο στην ικανότητα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού (αύξηση γραμμών & αποβαθρών, σύνδεση με σταθμό μετρό, ολοκλήρωση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κλπ.) όσο και αισθητικά (αποκατάσταση όψεων).

Τα έργα αναβάθμισης του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της χώρας είναι απαραίτητα καθώς η σημερινή κατάσταση δε μπορεί να χαρακτηριστεί ως η καλύτερη. Υπενθυμίζεται πως οι εργασίες ανακαίνισης και ανάπτυξης του Σ.Σ. Αθηνών ξεκίνησαν από τον ΟΣΕ προς 16ετίας (!), δηλαδή το 2005, συνεχίστηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ με τη σύμβαση 751 / 2015 και θα ολοκληρωθούν με το νέο διαγωνισμό. Με μελλοντική εργολαβία θα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της σηματοδότησης και των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων καθώς και η ολοκλήρωση των οδικών έργων για την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της περιοχής.

Στα έργα που δημοπρατούνται ακόμα και εντός του Αυγούστου περιλαμβάνονται, επίσης, η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προχωρά και σε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη ο οποίος είχε εξελιχθεί σε πολυετές σήριαλ με προσφυγές, εμπλοκές, κ.α. Το έργο είναι προϋπολογισμού 57 εκατ. ευρώ. Με προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ προκηρύσσεται και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.

Στο τελικό στάδιο προετοιμασίας βρίσκονται όμως και οι έξι μεγάλοι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ που προωθούνται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Στο υπουργείο Υποδομών εκτιμούν πως η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και εντός του Αυγούστου, χωρίς να αποκλείεται μια μικρή παράταση για τις αρχές Σεπτεμβρίου. Σχεδόν ταυτόχρονα θα βγουν στον αέρα και οι διαγωνισμοί για τους τεχνικούς συμβούλους τόσο στους έξι διαγωνισμούς, όσο και για το συμμάζεμα εν εξελίξει εργολαβιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τα έξι έργα που προωθούνται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (η ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία) με προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (815 εκατ. ευρώ), η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια της Ραφήνας (300 εκατ. ευρώ) και του Λαυρίου (380 εκατ.), η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας (514 εκατ. ευρώ) και η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με το δίκτυο. Στο τελευταίο έργο αποφασίστηκε να ενταχθεί και ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Δυτικής Θεσσαλονίκης ως ενιαία εργολαβία. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι, επίσης, αίτημα κατοίκων και φορέων της Θεσσαλονίκης ενώ σχεδιάζεται, επίσης, αρκετά χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!