THEPOWERGAME
Μολονότι η Facebook ανακοίνωσε υπερδιπλάσια κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών, η διοίκηση είναι συντηρητική ως προς τις προβλέψεις της για το υπόλοιπο του έτους λόγω της νέας στρατηγικής για την προστασία των προσωπικών δεδομένων που θέτει σε εφαρμογή η Apple στα κινητά της τηλέφωνα.
Είναι πιθανό να επηρεαστούν τα διαφημιστικά έσοδα της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης μέσα στους επόμενους μήνες, χάνοντας ένα κομμάτι των πρωτοφανών κονδυλίων που δίνονται σήμερα από διαφημιζόμενους.
Οι φετινές δαπάνες στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά αναμένεται να αυξηθούν κατά 14% στα 657 δισ δολάρια, με την ψηφιακή διαφήμιση να καταλαμβάνει το 64% των συνολικών πωλήσεων.
Η Facebook προειδοποίησε πως τα έσοδα της μπορεί να «υποχωρήσουν αισθητά» μέσα στο τρίτο τρίμηνο, οδηγώντας τη μετοχή της σε πτώση 3,5% στη συνεδρίαση της Τετάρτης.
Με την αναβάθμιση του λογισμικού iOS14.5, η Apple ζητά από τους χρήστες να απαντήσουν εάν επιθυμούν σε εφαρμογές, όπως αυτές της Facebook, να παρακολουθούν τις κινήσεις τους στο Διαδίκτυο και να εκμεταλλεύονται προσωπικές πληροφορίες -όπως η ηλικία ή οι καταναλωτικές συνήθεις- για να προσελκύουν διαφήμιση.
Εδώ και καιρό, η Facebook έχει εκφράσει την αντίθεση της με τις αλλαγές που προωθεί η Apple στα iPhones καθώς το ήμισυ των εσόδων της προέρχεται από την ψηφιακή διαφήμιση.
Πέρσι, μάλιστα προειδοποίησε τους μετόχους της πως με την αναβάθμιση αυτή του λογισμικού iOS14.5 μπορεί ένας σημαντικός αριθμός χρηστών να επιλέξει να μην παρακολουθούνται οι κινήσεις τους στο Διαδίκτυο, μπλοκάροντας ουσιαστικά τις στοχευμένες διαφημίσεις.
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι πιθανό μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica προ τριετίας. Τότε έγινε γνωστό πως η Facebook είχε δώσει ελεύθερη πρόσβαση στα προφίλ δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών της χωρίς εκείνοι να έχουν λάβει γνώση.
Μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ωστόσο, η Facebook κατάφερε να εξασφαλίσει κέρδη 10,4 δισ δολαρίων, υπερβαίνοντας τα 8,7 δισ δολάρια που προβλέπονταν από αναλυτές της Wall Street.
Οι ενεργοί χρήστες της διαμορφώθηκαν στα 2,9 δισεκατομμύρια, μηνιαίως, αντανακλώντας άνοδο 7% από το δεύτερο τρίμηνο του περσινού έτους.
Εξίσου δυναμική ήταν η κερδοφορία των Αpple, Alphabet και Microsoft, οι οποίες ανακοίνωσαν τα τριμηνιαία αποτελέσματά τους στις αρχές της εβδομάδας.
Απομένει η Αmazon, η οποία έχει δρομολογήσει τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της την Πέμπτη.
Εκτός της βιωσιμότητας των διαφημιστικών εσόδων της Facebook, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και ο διευθύνων σύμβουλος της, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, έχουν να δώσουν νέες μάχες στις δικαστικές αίθουσες.
Η πολιτεία της Νέας Υόρκης μαζί με άλλες πολιτειακές κυβερνήσεις ξεκαθάρισαν μέσα στην εβδομάδα πως άσκησαν έφεση σε απόφαση ομοσπονδιακού δικαστηρίου στην Ουάσινγκτον, βάσει της οποίας απορρίπτονται κατηγορίες για την μονοπωλιακή συμπεριφορά της Facebook.
Σε αυτήν την μαζική προσφυγή, οι κυβερνητικές αρχές επαναλαμβάνουν πως η Facebook αποπειράθηκε να αποτρέψει τον ανταγωνισμό και να παρεμποδίσει την καινοτομία με την εξαγορά των μικρότερων πλατφορμών επικοινωνίας What’s Up και Ιnstagram περίπου προ εξαετίας.
Οπότε, ισχυρίζονται, κακώς το δικαστήριο απέρριψε την επιχειρηματολογία της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου και των πολιτειών κατά της Facebook.