THEPOWERGAME
Ελντοράντο για τον αμφιλεγόμενο Έλον Μασκ και τα Tesla οχήματά του αποδεικνύεται η Ελλάδα. Μόνο το Ιούνιο, ταξινομήθηκαν 113 Tesla ενώ συνολικά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς ταξινομήθηκαν 330 Tesla. Αριθμός ρεκόρ αφού ολόκληρη την περσινή χρονιά είχαν πουληθεί στη χώρα μόλις 22 Tesla. Δηλαδή το πρώτο εξάμηνο του 2021 πουλήθηκαν 1.400% περισσότερα Tesla απ’ ότι ολόκληρο το 2020.
Ακόμη όμως και με τα 22 Tesla που πούλησε ο Έλον Μασκ στην Ελλάδα -τα 11 από αυτά πουλήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2020-, η θυγατρική εταιρεία του στην χώρα η TESLA GREECE, 100% θυγατρική της Tesla International, κατάφερε να σπάσει τα ταμεία.
Ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε πέρυσι στα 1,304 εκατ. ευρώ από 587.473 ευρώ το 2019, τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε 85.449 ευρώ από 44.968 ευρώ το 2019 και τα καθαρά κέρδη σε 56.276 ευρώ από 33.589 ευρώ.
Ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ποσού 1,196 εκατ. ευρώ χωρίζεται σε 684.646 ευρώ που αφορά σε υπηρεσίες έρευνες και 511.936 ευρώ σε πωλήσεις αυτοκινήτων. Σε σχέση με την επέκταση των δραστηριοτήτων της ο αριθμός των πλήρως απασχολούμενων ατόμων αυξήθηκε πέρυσι σε 22 άτομα από 8 που ήταν το 2019. Επίσης στο πλαίσιο της επέκτασης των δραστηριοτήτων της η εταιρεία άνοιξε ένα κέντρο εξυπηρέτησης στην Αθήνα τον περασμένο Φεβρουάριο.
Η Tesla στην Ελλάδα
Ο όμιλος πωλεί στην Ελλάδα, μέσω του δικού της δικτύου, το Model 5 sedan, το Model x sport utility vehicle, το Model 3 sedan και από τις αρχές Ιουλίου η γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων της απέκτησε και τέταρτο μέλος. Ο λόγος για το Model Y, ένα μεσαίο SUV μήκους 4,75 μέτρων που μπορεί να μεταφέρει έως 7 επιβάτες και το οποίο είναι – βέβαια – αμιγώς ηλεκτρικό. Ήδη στην ελληνική ιστοσελίδα της αμερικάνικης μάρκας είναι διαθέσιμο προς παραγγελία σε δύο εκδόσεις, την Long Range με έμφαση στην αυτονομία και την Performance, για ακόμη καλύτερες επιδόσεις.
Ο Καναδός διαχειριστής περιουσιακών στοιχείων, Jed Dorsheimer της Canaccord Genuity, όταν περιγράφει τις δυνατότητες της Tesla ξεκινά με την εφεύρεση της τυπογραφίας στην Ευρώπη του 15ου αιώνα.
Ο Adam Jonas της Morgan Stanley, πιστεύει ότι τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα του κ. Μασκ βρίσκονται στη μέση αυτού που μοιάζει με τη «στιγμή του Model-T» – υπό την προϋπόθεση ότι μπορεί, όπως ο Henry Ford, να ανοίξει τη μαζική παραγωγή για να κάνει το Tesla πιο προσιτό.
Και οι δύο συγκρίνουν την Tesla με την Apple, τον αμερικανικό τεχνολογικό γίγαντα, για να δείξουν πως ο κ. Musk θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα gadget και υπηρεσιών που να ενισχύουν το ένα το άλλο. Πέραν της διαβολικής του δίψας για αυτοεπιβεβαίωση, της μη τήρησης των προθεσμιών, της προκλητικής του στάσης έναντι των ρυθμιστικών αρχών, ο Elon Musk παραμένει εξαιρετικά σοβαρός όταν προσεγγίζει την τεχνολογία.