Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Η τεχνολογία βρίσκει κλειστές πόρτες στα ξενοδοχεία

Δύο βασικά θέματα αποτελούν τη μεγάλη προτεραιότητα των ξενοδόχων στη χώρα μας αναφορικά με την χρήση των νέων τεχνολογιών: η παρουσία της επιχείρησης στο διαδίκτυο μέσω ιστοσελίδας και η απόκτηση «έξυπνων» τηλεοράσεων (smartTVs).

Αντίθετα, η χρήση τεχνολογιών πληροφορικής, όπως είναι π.χ. τα συστήματα διαχείρισης πόρων (ERPs), τα συστήματα διαχείρισης περιουσίας (PMS), αλλά και οι πιο προωθημένες τεχνολογίες διαχείρισης της φήμης (reputation management), των χρεώσεων των δωματίων (revenue management), οι μηχανές κρατήσεων κ.ά., συνιστούν terra incognita για τους περισσότερους Έλληνες ξενοδόχους.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων με τίτλο «Διείσδυση & Χρήση Νέων Τεχνολογιών στη Λειτουργία των Ξενοδοχείων». Η έρευνα παρουσιάστηκε από το ITEΠ στις 14 Ιουλίου σε ημερίδα για τα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν για τον ξενοδοχειακό τομέα.

Τα ελληνικά ξενοδοχεία αξιοποιούν 1,3 γλώσσες στις ιστοσελίδες τους

Η έρευνα έδειξε ότι παρόλο που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στο σύνολό τους (92%) διαθέτουν διαδικτυακή παρουσία, αυτή περιορίζεται στην Ελληνική γλώσσα ή και σε μια άλλη επιπλέον γλώσσα.

Συγκεκριμένα το 1/3 των δικτυακών τόπων ξενοδοχειακών μονάδων αξιοποιεί μόνον την ελληνική, ένα επιπλέον 1/3 αξιοποιεί δύο γλώσσες και το υπόλοιπο 1/3 των μονάδων αξιοποιεί περισσότερες από δύο γλώσσες.

Κατά μέσο όρο, τα ελληνικά ξενοδοχεία αξιοποιούν 1,3 γλώσσες. Ωστόσο το 52% των ξενοδοχείων θέλει να μεταφράσει την ιστοσελίδα του σε τουλάχιστον δύο γλώσσες, κάτι που αν συμβεί, θα ανεβάσει τον μέσο όρο σε 2,6 γλώσσες ανά ξενοδοχειακή μονάδα.

Επίσης, το σύνολο των ξενοδοχειακών μονάδων (99%) διαθέτει υπηρεσία ασύρματης πρόσβασης (Wi-Fi) στο διαδίκτυο, τόσο στους κοινόχρηστους χώρους (97%) όσο και στα δωμάτια (92%).

Από όσους διαθέτουν ασύρματη πρόσβαση στις μονάδες τους, το 67% εμφανίζεται ικανοποιημένο με την ταχύτητα πρόσβασης. Πιο ικανοποιημένοι με τις ταχύτητες πρόσβασης είναι οι ξενοδόχοι της Αττικής (86%) και οι λιγότερο ικανοποιημένοι οι ξενοδόχοι της Μακεδονίας-Θράκης (55%).

Παρουσία στα social media

Ακόμη, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν παρουσία στα social media. Σχεδόν τρεις στις τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες, διατηρούν κάποιο προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα και πάνω από το 50% χρησιμοποιεί επαγγελματίες για τη φωτογράφηση, τη μετάφραση, την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου, όπως banners, διαφημιστικά, μενού, videostories κ.ά.

Από εκεί κι έπειτα, εμφανίζεται μια ένδεια τεχνολογικών εργαλείων και προϊόντων. Η ίδια μελέτη δείχνει ότι 46% του συνόλου των ξενοδοχείων διαθέτει «έξυπνες» τηλεοράσεις (smartTVs), το 42,5% γρήγορο check-out, το 31% ηλεκτρονικές κλειδαριές, το 29% ανέπαφο check-in, το 18% mobile apps και το 12% υποδομές για web meetings.

Ωστόσο σε ποσοστό που κυμαίνεται από 39% έως 59% των ξενοδοχείων θέλουν να αποκτήσουν όλες τις προαναφερόμενες ευκολίες, δηλαδή «έξυπνη» τηλεόραση, γρήγοροcheck-outκ.λπ. Μάλιστα οι ίδιοι οι ξενοδόχοι ιεραρχούν ως μεγαλύτερη ανάγκη την απόκτηση smartTVs, έχοντας ως δεύτερη προτεραιότητα το ανέπαφο check-in.

Μόνο το 46% των ξενοδοχείων έχει PMS

Αναφορικά με τη χρήση της πληροφορικής, εκεί η κατάσταση είναι ακόμη πιο κακή. Μόνον το 46% των ξενοδοχείων διαθέτει PMS (Property Management System), ενώ το 50% των ερωτηθέντων ξενοδοχείων δεν γνωρίζει καν τη σημαίνει το PMS.

Πρόκειται για το κεντρικό σύστημα διαχείρισης ξενοδοχείου, η βασική έκδοση του οποίου λειτουργεί ως πίνακας ελέγχου για την πληρότητα, τη διαθεσιμότητα, τις αφίξεις, τις αναχωρήσεις, το πρόγραμμα τιμολόγησης κ.λπ.

Επίσης από την έρευνα του ΙΤΕΠ προκύπτει ότι μόλις το 36% των ξενοδοχείων διαθέτει σύστημα Channel Manager, που είναι το πρόγραμμα σύγχρονης διαχείρισης καναλιών πώλησης και συνδέει το PMS με πλατφόρμες, όπως Booking, Airbnb κ.λπ. απευθείας.

Επίσης, βοηθά στον έλεγχο διπλοκρατήσεων και ενημέρωση τιμών σε όλες τις πλατφόρμες. Το 1/3 των ξενοδόχων της χώρας δεν γνωρίζει καν το σύστημα αυτό.

Μέσω του BookingEngine οι κρατήσεις

Η μεγαλύτερη χρήση εφαρμογής πληροφορικής στα ξενοδοχεία γίνεται μέσω του BookingEngine, δηλαδή τη Μηχανή Κρατήσεων που εγκαθίστανται στην ιστοσελίδα ή/και στο Facebook και δημιουργεί ένα διαδικτυακό προσωπικό κανάλι κρατήσεων για το ξενοδοχείο.

Επιπλέον δίνει τη δυνατότητα διαχείρισης κρατήσεων – ακυρώσεων – πληρωμών. Σχεδόν το 50% των ξενοδοχείων αξιοποιεί μια μηχανή κρατήσεων ενώ μόλις μια στις τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες δεν γνωρίσει καν τι σημαίνει Μηχανή Κρατήσεων.

Τέλος, μόλις το 15% των ξενοδοχείων της χώρας διαθέτει σύστημα διαχείρισης της φήμης (reputation management, που είναι πρόγραμμα σύγχρονης διαχείρισης αξιολογήσεων από όλους τους Online Tourism Operators), το 13% διαθέτει σύστημα διαχείρισης εσόδων (πρόγραμμα καθορισμού τιμής διάθεσης δωματίου, το οποίο αξιοποιεί πληροφορίες από το PMS και από άλλες πηγές), το 13% σύστημα επιχειρηματικής ευφυΐας και μόλις το 6% σύστημα διαχείρισης πόρων (ERP).

Μεγαλύτερο εμπόδιο το κόστος

Oι ξενοδόχοι παραδέχονται ότι το κόστος απόκτησης είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο σε όλα τα παραπάνω εργαλεία, έχοντας ως δεύτερο λόγο το υψηλό κόστος συντήρησης.

Μεταξύ των εργαλείων της πληροφορικής, οι ξενοδόχοι αξιολογούν ως ύψιστης σημασίας τη διαδικτυακή παρουσία και ακολουθούν η διαθεσιμότητα του wi-fi, της παρουσίας της επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα, το σύστημα PMS κ.ο.κ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!