THEPOWERGAME
Mε την κοινή γνώμη στην Ιαπωνία να είναι διχασμένη για τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων εν μέσω πανδημίας και τα στάδια να παραμένουν άδεια από θεατές, χορηγοί κα διαφημιζόμενοι βρίσκονται σε μια ασυνήθιστη θέση.
Κατά παράδοση, η πιο ιστορική αθλητική διοργάνωση αποτελούσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή των εταιρειών.
Όμως οι συγκεκριμένοι Ολυμπιακοί Αγώνες με συνολικό προϋπολογισμό 15,4 δισ. δολαρίων δεν έχουν την αίγλη των προηγούμενων, ενώ επικρατεί αβεβαιότητα καθώς ακόμη και αθλητές βρίσκονται θετικοί στον ιό SARS-CoV-2, θέτοντας σε κίνδυνο ολόκληρες αποστολές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Panasonic, ενός από τους μεγαλύτερους χορηγούς, αποφάσισε να απέχει από την τελετή έναρξης.
Δεν θα παραστεί ούτε ο επικεφαλής της Toyota. «Η απόφαση αυτή ελήφθη λαμβανομένων υπόψη διαφόρων παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι δεν θα υπάρχουν θεατές», ανέφερε στην αρχή της εβδομάδας εκπρόσωπος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επίσης «δεν θα μεταδώσουμε καμία διαφήμιση που συσχετίζεται με τους Αγώνες στην Ιαπωνία», πρόσθεσε στη συνέχεια.
60 ιαπωνικές εταιρείες πλήρωσαν πάνω από 3 δισ. δολάρια
Η Toyota δεν είναι η μόνη. Το Reuters αναφέρει πως περίπου 60 ιαπωνικές εταιρείες που πλήρωσαν πάνω από 3 δισ. δολάρια σε δικαιώματα χορηγίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι είχαν αρχικά δρομολογηθεί για το 2020, δεν είχαν αποφασίσει μέχρι πριν λίγες ημέρες εάν ήθελαν να συσχετιστούν με ένα γεγονός που δεν έχει κερδίσει την αποδοχή της κοινής γνώμης.
Από τα μέσα Ιουλίου, ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Γιοσιχίντε Σούγκα απεύθυνε έκκληση στον πρόεδρο της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής Τόμας Μπαχ να τηρηθούν τα υγειονομικά μέτρα για να μην υπάρξει περαιτέρω διασπορά.
«Για την επιτυχία της διοργάνωσης αλλά και για να έχουμε τη στήριξη του λαού θα πρέπει όλοι να τηρήσουν τα μέτρα».
Έρευνα της εφημερίδας Asahi κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα δυο τρίτα των 1.444 Ιαπώνων που συμμετείχαν στη σχετική δημοσκόπηση τηρούν επιφυλάξεις για την υγειονομική ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
Οι φόβοι αιτιολογούνται από την μεγάλη κλίμακα της διοργάνωσης. Λαμβάνουν μέρος 11.000 αθλητές από 200 χώρες. Θετικά κρούσματα βρέθηκαν ήδη στις ολυμπιακές αποστολές των ΗΠΑ, της Νοτίου Κορέας και της Τσεχίας.
Σε απομόνωση τέθηκαν, επίσης, έξι αθλητές από τη βρετανική ομάδα αφού ένας επιβάτης στην πτήση τους προς την Ιαπωνία βρέθηκε θετικός. Συνολικά, έχουν καταγραφεί πάνω από 71 κρούσματα Covid-19 που να συνδέονται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.
Δεν είναι όμως όλοι σε δυσμενή θέση. Η NBC Universal, η οποία έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα αναμετάδοσης των Ολυμπιακών Αγώνων στις ΗΠΑ μέχρι το 2032, επισημαίνει πως έχει συγκεντρώσει 1,2 δισ. δολάρια παραπάνω από τα διαφημιστικά έσοδα της αντίστοιχης διοργάνωσης του Ρίο ντε Τζανέιρο το 2016.
Υπολογίζεται πως το αντίτιμο για μια 30λεπτη διαφήμιση στη ζώνη υψηλής μεταδοτικότητας κοστίζει 1 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τους New York Times, το δίκτυο NBC συγκέντρωσε πάνω από 140 χορηγούς για την κάλυψη των Αγώνων στην τηλεόραση, την πλατφόρμα ελεύθερης ροής (streaming) Peacock και το Διαδίκτυο αντί των 100 χορηγών προ τετραετίας.
Η τηλεόραση, μάλιστα, έχει συγκεντρώσει το μέγιστο των κονδυλίων, αν και μεγάλη άνοδος παρατηρείται και στις διαφημίσεις μέσω διαδικτύου και streaming.
«Πιστεύουμε πως ο κόσμος θα παρακολουθήσει τους Αγώνες ακόμη και εάν δεν υπάρχουν θεατές, όπως έγινε με τόσα άλλα αθλήματα», σχολιάζει στην αμερικανική εφημερίδα ο επικεφαλής μάρκετινγκ της αλυσίδας εστιατορίων Chipotle.
Αν και η κατάσταση δεν είναι «ιδανική», η εταιρεία να προχωρήσει με τη διαφημιστική εκστρατεία της που επικεντρώνεται στα προφίλ αθλητών, τονίζει ο Κρις Μπράντ.